Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Luty

Obszary edukacyjne - treści programowe:

Myślę, mówię, czytam, przygotowuję się do pisania

  1. Organizowanie różnorodnych zabaw indywidualnych i dla całej grupy, rozwijających wrażliwość słuchową (rozpoznawanie osób po głosie).
  2. Recytowanie krótkich wierszy (indywidualne i zbiorowe).
  3. Rozwijanie umiejętności prowadzenia mowy dialogowej (podejmowanie prób).

Moje pierwsze doświadczenia z matematyką

  1. Określanie pojemności naczyń "na oko", określanie objętości przedmiotów poprzez mierzenie wspólną miarką (przelewanie wody, przesypywanie piasku).
  2. Prawidłowe posługiwanie się liczebnikami w zakresie 5.
  3. Prawidłowe określanie położenia przedmiotów w przestrzeni względem dziecka, posługując się określeniami: na, pod, obok, na lewo, na prawo, blisko.
  4. Klasyfikowanie przedmiotów wg koloru, kształtu, wielkości.

Moje bezpieczeństwo i zdrowie

  1. Nabywanie umiejętności prawidłowego mycia rąk oraz rozumienie potrzeby mycia rąk po wyjściu z toalety i przed posiłkami.
  2. Zwrócenie uwagi na schludność wyglądu.
  3. Organizowanie zabaw i ćwiczeń ruchowych na powietrzu.

Moje przedszkole

  1. Zachęcanie do pomagania dorosłym w czynnościach porządkowych poprzez pełnienie dyżurów w sali, utrzymywanie porządku na półkach, pomaganie przy nakrywaniu do stołów.
  2. Szanowanie zabawek i sprzętów znajdujących się w sali.

Ja i sztuka

  1. Gromadzenie doświadczeń poprzez wykonywanie prac z zastosowaniem różnorodnych technik plastycznych.
  2. Zwrócenie uwagi na proste zjawiska i zmiany w krajobrazie oraz ich estetykę.

Literatura metodyczna:

  1. Smoczyńska-Nachtman U., "Kalendarz muzyczny w przedszkolu"
  2. Wlaźnik K., "Wychowanie fizyczne w przedszkolu"
  3. Bogdanowicz Z., "Zabawy dydaktyczne w przedszkolu"

Krąg tematyczny

Tematy dnia i sposoby realizacji

Wiadomości i umiejętności zdobyte przez dziecko

Narzędzia monitoringu

Uwagi

Zabawa karnawałowa

1. "Zabawa karnawałowa" - rozmowa kierowana w oparciu o tekst Cz. Janczarskiego oraz ilustracje

- wypowiada się pełnymi zdaniami
- zna znaczenie wyrazów: bal, karnawał

rozmowa

 

2. "Karnawał w naszym przedszkolu" - uroczystość przedszkolna

- bierze udział w zabawie karnawałowej, konkursach
- czerpie radość ze wspólnej zabawy

obserwacja
zdjęcia

3. "Weźmy się za ręce" - swobodne wypowiedzi dzieci na temat zabawy karnawałowej na podstawie własnych przeżyć i wierszy E. Szelburg-Zarembiny

- potrafi wypowiadać się pełnym zdaniem na temat własnych przeżyć oraz wiersza

rozmowa

4. "Gdzie więcej, gdzie mniej" - zabawa badawcza

- określa "na oko" pojemność naczyń
- mierzy pojemność naczyń przesypując piasek oraz przelewając wodę
- liczy w zakresie 5

karty pracy

5. "Maska karnawałowa" - ozdabianie masek różnymi technikami

- łączy różne techniki przy wykonywaniu pracy plastycznej (wydzieranka, wycinanka, kredki, mazaki)
- zachowuje ład i porządek w miejscu pracy

prace dzieci

6. "Dokończ obrazek" - rysowanie kredką świecową w oparciu o test Cate Franck

- wyzwala swoją wyobraźnię twórczą i ekspresję słowną (w czasie omawiania prac)

prace dzieci

7. "Biały walczyk" - nauka tańca przy piosence