Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Grudzień

Obszary edukacyjne - treści programowe:

Myślę, mówię, czytam i przygotowuję się do pisania

  1. Bogacenie słownictwa dzieci poprzez wyjaśnianie znaczenia nowo poznanych słów.
  2. Stwarzanie okazji do swobodnych wypowiedzi - mówienie o przeżyciach i wydarzeniach, wypowiadanie się na tematy dowolne.
  3. Omawianie historyjek obrazkowych, ilustracji.
  4. Zwracanie uwagi na prawidłowe formułowanie wypowiedzi.

Moje pierwsze doświadczenia z matematyką

  1. Klasyfikowanie zbiorów wg malejącej lub wzrastającej liczby ich elementów.
  2. Przeliczanie elementów zbiorów w zakresie 4 poprzez łączenie ich w pary.

Ja i przyroda

  1. Poznanie w toku zabaw badawczych fizycznych właściwości niektórych minerałów: węgiel, sól.
  2. Zwracanie uwagi na właściwe ubieranie się w zależności od pogody.

Moje najbliższe otoczenie

  1. Zwrócenie uwagi na zachowanie się w miejscach publicznych.
  2. Aktywne uczestnictwo w poznawaniu tradycji i zwyczajów wiążących się ze świętami Bożego Narodzenia.
  3. Słuchanie nagrań zespołów ludowych.
  4. Organizowanie spotkań z twórcami ludowymi - Muzeum Wsi Podlaskiej.

Literatura metodyczna:

  1. Kruk H., "Wybór literatury do zabaw i zajęć w przedszkolu"
  2. Smoczyńska-Nachtman U., "Kalendarz muzyczny w przedszkolu"
  3. Stec J., "Zagadki dla najmłodszych"
  4. Wlaźnik K., "Wychowanie fizyczne w przedszkolu"

Krąg tematyczny

Tematy dnia i sposoby realizacji

Wiadomości i umiejętności zdobyte przez dziecko

Narzędzia monitoringu

Uwagi

Wykorzystanie węgla

1. "O rozgniewanym węgielku" - rozmowa w oparciu o opowiadanie O. Sekory i ilustracje

- zna znaczenie węgla w życiu człowieka
- wyraża myśli w formie prostych zdań

rozmowa

 

2. "W kopalni" - swobodne wypowiedzi dzieci na podstawie cyklu obrazków

- wie, na czym polega praca górnika

rozmowa

3. "Węgiel i sól - bogactwa naszego kraju" - zabawa badawcza

- wie, że sól rozpuszcza się w wodzie

rozmowa, obserwacja

4. "Wagoniki z węglem" - ćwiczenia liczbowe w oparciu o opowiastkę matematyczną

- umie przeliczać w zakresie 4
- operuje pojęciami: o 1 więcej, o 1 mniej

karta pracy

5. "W kopalni" - rysowanie węglem

- potrafi rysować węglem po białej kartce

prace dzieci

6. Solne rzeźby - rzeźba pełna z masy solnej

- wykonuje solne rzeźby