Empatia – a co to takiego? – scenariusz zajęć dla przedszkolaków
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta, animator dramy i technik teatralnych, instruktor metod rozwoju ruchowego dziecka, prowadzi autorskie zajęcia twórcze i ogólnorozwojowe oraz warsztaty z umiejętności wychowawczych, a także Pracownię Psychologiczną Razem, założycielka grupy edukacyjnej Ideownia oraz stowarzyszenia psychologów i pedagogów Eksperto Centrum Specjalistów Rozwoju
Grupa wiekowa: 3–5 lat
Czas trwania: około 60 minut
Cele ogólne:
- rozwój inteligencji emocjonalnej,
- doskonalenie umiejętności współpracy i współdziałania w grupie,
- rozwijanie kompetencji społecznych,
- kształtowanie wrażliwości uczuciowej,
- ekspresja artystyczna.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- rozmawia z nauczycielem na temat empatii i wrażliwości uczuciowej,
- tworzy wizualną reprezentację zdolności empatycznych,
- doświadcza umiejętności empatii w zabawie ruchowej i plastycznej,
- kształtuje zdolności emocjonalne, rozmawiając o przeżyciach osób ze zdjęć i ich problemach,