Yellow banana – scenariusz lekcji języka angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym
Opracowała: Katarzyna Janiszewska-Gold, anglistka, instruktorka językowa dzieci i dorosłych, autorka scenariuszy zajęć dla dzieci i artykułów dla nauczycieli przedszkolnych
Czas trwania: 30–45 minut
Słownictwo: banana, lemon, pear, yellow oraz wyrażenie Let’s eat!
Cele ogólne:
Dzieci:
- osłuchują się z językiem angielskim,
- doskonalą rozumienie języka angielskiego,
- rozwijają umiejętności manualne,
- rozwijają sprawność ruchową,
- kształtują zmysł obserwacji.
Cele szczegółowe:
Dzieci:
- potrafią się przywitać i pożegnać,
- znają poszczególne słówka,
- potrafią powtórzyć i rozumieją zwrot Let’s eat!,
- potrafią postępować zgodnie z konkretnymi instrukcjami oraz rozumieją pytania What colour is it? oraz What is it?,
- potrafią wskazywać poszczególne owoce zgodnie z poleceniami.
Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna.
Metody:
- metoda naturalna,
- TPR (Total Physical Response).
Pomoce dydaktyczne:
Dla nauczyciela:
- kolorowa karta przedstawiająca banana, cytrynę oraz gruszkę (żółte).
Dla dzieci:
- czarno-biała karta przedstawiająca połowy wymienionych wyżej owoców (zadanie polega na dorysowaniu drugiej połowy),
- czarno-biała karta przedstawiająca banana (zadanie polega na wyklejeniu go paskami żółtej bibuły).
Potrzebne materiały i narzędzia (należy przygotować przed lekcją na stoliczkach):


