Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

 

Kodeks przedszkolaka – scenariusz wprowadzania

 

Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta, animator dramy i technik teatralnych, instruktor metod rozwoju ruchowego dziecka, prowadzi autorskie zajęcia twórcze i ogólnorozwojowe oraz warsztaty z umiejętności wychowawczych, a także Pracownię Psychologiczną Razem, założycielka grupy edukacyjnej Ideownia oraz stowarzyszenia psychologów i pedagogów Eksperto Centrum Specjalistów Rozwoju

 

Grupa wiekowa: 3–5 lat

 

Czas trwania: około 15 minut jedna zabawa; zabawy powtarzamy wielokrotnie w trakcie różnych zajęć dydaktycznych

 

Cele ogólne:

 

  • edukacja w zakresie myślenia,
  • nauka współpracy i współdziałania w grupie,
  • rozwijanie kompetencji społecznych,
  • rozwój emocjonalny,
  • ekspresja artystyczna.

 

Cele operacyjne:

 

Dziecko:

 

  • rozmawia na temat zasad i reguł panujących w przedszkolu,
  • przedstawia je w sposób graficzny, ruchowy i muzyczny,
  • utożsamia się z nimi,
  • wielokrotnie w ciągu miesiąca przypomina sobie obowiązujące zasady,
  • uczy się współpracy z rówieśnikami,
  • nabywa kompetencje społeczne i emocjonalne.

 

Formy pracy:

 

  • indywidualna,
  • grupowa.

 

Metody:

 

  • słowne: rozmowa,
  • ruchowe: reakcja na hasło,
  • plastyczne: kodeks graficzny,
  • muzyczne: śpiewanie różnymi głosami.

 

Potrzebne materiały i narzędzia:

 

  • brystol,
  • markery,
  • kredki,
  • ewentualnie farby do wykonania odcisków dłoni,