Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz obserwacji zajęć – obserwacja bieżąca dokonana przez dyrektora
Rodzaj obserwacji: obserwacja wspomagająca
Data prowadzenia obserwacji:
Nazwisko i imię nauczyciela:
Grupa wiekowa:
Miejsce prowadzenia obserwacji:
Planowany cel obserwacji:
(np. obserwacja warunków do aktywności twórczej dzieci tworzonych przez nauczyciela)
Rozmowa przed obserwacją
Zaplanowany temat zajęć:
Realizowane treści podstawy programowej (zgodność omawianych treści z podstawą programową):
Przewidywane metody pracy: aktywizujące, problemowe, podające, badawcze (działania dzieci):
Przewidywane formy pracy z dziećmi:
Stosowane różne sposoby indywidualizacji pracy z dziećmi:
Organizacja przestrzeni w sali:
Rozmowa po obserwacji
Data: ....................................
Czy cele zajęcia zostały osiągnięte?
Czy cele zajęć wiązały się z celami i treściami określonymi w przyjętym programie wychowania przedszkolnego i podstawą programową?
Czy wykorzystane podczas zajęć pomoce i środki dydaktyczne były adekwatne do rodzaju prowadzonych zajęć i czy były skuteczne?
Jakie stosowano podczas zajęć techniki informacyjno-komunikacyjne? Czy pozwoliły osiągnąć zamierzone cele?
Czy stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy z dziećmi były adekwatne do założonych celów zajęć?
Czy zastosowano zindywidualizowane sposoby pracy z dziećmi, dostosowujące poziom trudności zadań do możliwości percepcyjnych dzieci, a jeśli tak, to jakie?
Jak oceniam aktywność dzieci w czasie zajęć?
Opis spostrzeżeń obserwowanego zajęcia
Uwagi i zalecenia dyrektora
(data, podpis nauczyciela) (podpis dyrektora)