Flower – scenariusz lekcji języka angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym
Opracowała: Katarzyna Janiszewska-Gold, anglistka, instruktorka językowa dzieci i dorosłych, autorka scenariuszy zajęć dla dzieci i artykułów dla nauczycieli przedszkolnych
Czas trwania: 30–45 minut
Słownictwo: flower, insect(s), bee, butterfly, ladybird, smell, fly, liczebniki 1–3 oraz przyimek on.
Cele ogólne:
Dziecko:
- osłuchuje się z językiem angielskim,
- doskonali rozumienie języka angielskiego,
- rozwija umiejętności manualne,
- rozwija sprawność ruchową,
- kształtuje zmysł obserwacji.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- zna i rozumie poszczególne słówka,
- potrafi postępować zgodnie z konkretnymi instrukcjami,
- potrafi bawić się zgodnie z poleceniami,
- potrafi liczyć do trzech,
- rozumie znaczenie przyimka on,
- rozumie pytania How many? oraz What is it?
Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna.
Metody:
- metoda naturalna,
- TPR (Total Physical Response).
Pomoce dydaktyczne:
Dla nauczyciela:
- kolorowa karta przedstawiająca kwiatek (do wycięcia, nauczyciel powinien podkleić kwiatek brystolem),
- kolorowa karta przedstawiająca pszczołę, motyla oraz biedronkę (do wycięcia; owady powinny być rozmiarowo dopasowane do kwiatka, gdyż nauczyciel będzie je do niego przypinał, nie mogą więc być za duże, wszystkie trzy owady powinny się zmieścić na kwiatku).
Dla dzieci:
- czarno-biała karta przedstawiająca kwiat,
- czarno-biała karta przedstawiająca pszczołę, motyla oraz biedronkę (do pokolorowania i wycięcia, a następnie naklejenia na kwiat, dlatego owady powinny być rozmiarowo dopasowane do kwiatka).
Potrzebne materiały i narzędzia (należy przygotować przed lekcją na stoliczkach):
- kredki,
- nożyczki,
- klej,
- trzy klamerki do prania – wyłącznie dla nauczyciela.
Środki dydaktyczne:
- pomoce dydaktyczne,
- zabawa.
Przebieg zajęć:
- Etap pierwszy – wprowadzenie
- Nauczyciel wita się z dziećmi i zachęca do utworzenia koła na środku sali:
Hello, hello (nauczyciel macha ręką).
One, two, three (nauczyciel liczy na palcach),
Come with me, come with me


