Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

 

Kolorowe Dni – zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym

 

 

Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta, animator dramy i technik teatralnych, instruktor metod rozwoju ruchowego dziecka, prowadzi autorskie zajęcia twórcze i ogólnorozwojowe oraz warsztaty z umiejętności wychowawczych, a także Pracownię Psychologiczną Razem, założycielka grupy edukacyjnej Ideownia oraz stowarzyszenia psychologów i pedagogów Eksperto Centrum Specjalistów Rozwoju

 

 

Grupa wiekowa: 3–5 lat

Czas trwania: 45 minut (elementy stroju nauczycieli i wystroju sali widoczne są dla dzieci przez cały dzień)

 

Cele ogólne:

 

  • edukacja w zakresie myślenia i postrzegania wzrokowego,
  • stymulacja rozwoju mowy i procesów myślowych,
  • edukacja ruchowa,
  • ekspresja artystyczna,
  • stymulacja logopedyczna.

 

Cele operacyjne:

 

Dziecko:

 

  • uczy się nazw i rozróżniania podstawowych kolorów (czerwony, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony),
  • bierze udział w zabawach plastycznych i ruchowych, w których rozpoznaje powyższe kolory,
  • uczestniczy w zabawie ruchowej usprawniającej koordynację motoryczną ciała,
  • ćwiczy aparat artykulacyjny w zabawie z bibułkami,
  • doskonali twórcze umiejętności, szukając skojarzeń do danych kolorów,
  • uczestniczy w zajęciach kulinarnych.

 

Formy pracy:

 

  • indywidualna,
  • grupowa.

 

Metody:

 

  • słowne: rozmowa, skojarzenia,
  • ruchowe: gra „Twister”, zabawy typu „start–stop”,
  • plastyczne: malowanie, wyklejanie, wycinanie,
  • kulinarne: przygotowywanie sałatki oraz soku.

 

Potrzebne materiały i narzędzia:

 

  • pudełko z kolorowymi przedmiotami,
  • miski i sztućce do przygotowania sałatki oraz soku,
  • koszyk,
  • czerwone i zielone jabłka,
  • zielona bibuła,
  • nożyczki, kleje,
  • farby, pędzle,
  • gazeta,
  • atrament,
  • kartki papieru,
  • bibuła,
  • parasol,
  • suszone goździki,
  • pomarańcze,