Kolorowe Dni – zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta, animator dramy i technik teatralnych, instruktor metod rozwoju ruchowego dziecka, prowadzi autorskie zajęcia twórcze i ogólnorozwojowe oraz warsztaty z umiejętności wychowawczych, a także Pracownię Psychologiczną Razem, założycielka grupy edukacyjnej Ideownia oraz stowarzyszenia psychologów i pedagogów Eksperto Centrum Specjalistów Rozwoju
Grupa wiekowa: 3–5 lat
Czas trwania: 45 minut (elementy stroju nauczycieli i wystroju sali widoczne są dla dzieci przez cały dzień)
Cele ogólne:
- edukacja w zakresie myślenia i postrzegania wzrokowego,
- stymulacja rozwoju mowy i procesów myślowych,
- edukacja ruchowa,
- ekspresja artystyczna,
- stymulacja logopedyczna.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- uczy się nazw i rozróżniania podstawowych kolorów (czerwony, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony),
- bierze udział w zabawach plastycznych i ruchowych, w których rozpoznaje powyższe kolory,
- uczestniczy w zabawie ruchowej usprawniającej koordynację motoryczną ciała,
- ćwiczy aparat artykulacyjny w zabawie z bibułkami,
- doskonali twórcze umiejętności, szukając skojarzeń do danych kolorów,
- uczestniczy w zajęciach kulinarnych.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- słowne: rozmowa, skojarzenia,
- ruchowe: gra „Twister”, zabawy typu „start–stop”,
- plastyczne: malowanie, wyklejanie, wycinanie,
- kulinarne: przygotowywanie sałatki oraz soku.
Potrzebne materiały i narzędzia:
- pudełko z kolorowymi przedmiotami,
- miski i sztućce do przygotowania sałatki oraz soku,
- koszyk,
- czerwone i zielone jabłka,
- zielona bibuła,
- nożyczki, kleje,
- farby, pędzle,
- gazeta,
- atrament,
- kartki papieru,
- bibuła,
- parasol,
- suszone goździki,
- pomarańcze,


