OPUBLIKOWANO: 6 WRZEŚNIA 2016
Kolorowo mi – scenariusz zajęć z zakresu edukacji językowej dla przedszkolaków
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta, animator dramy i technik teatralnych, instruktor metod rozwoju ruchowego dziecka, prowadzi autorskie zajęcia twórcze i ogólnorozwojowe oraz warsztaty z umiejętności wychowawczych, a także Pracownię Psychologiczną Razem, założycielka grupy edukacyjnej Ideownia oraz stowarzyszenia psychologów i pedagogów Eksperto Centrum Specjalistów Rozwoju
Grupa wiekowa: 3–6 lat
Cele ogólne:
- edukacja językowa,
- edukacja ruchowa,
- koordynacja wzrokowo-ruchowa.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- uczy się nazw podstawowych kolorów i posługuje się nimi,
- potrafi dopasować nazwę koloru do koloru zabawki i jej rodzaju,
- słucha opowiadania, w którym używa się nazw podstawowych kolorów,
- potrafi wybrać odpowiedni kolor koszulki, słysząc angielską nazwę koloru.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- słowna: opowiadanie,
- ruchowe: pantomima.
Pomoce dydaktyczne i potrzebne materiały oraz narzędzia: