Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Regulamin pracy Komisji Socjalnej
Regulamin określa tryb powołania, kompetencje, zakres oraz sposób działania Komisji Socjalnej.
§1
Komisja Socjalna – wybór i skład
1. Komisja Socjalna powoływana jest na podstawie art. ......... Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
2. W skład Komisji Socjalnej wchodzi ............. członków, spośród kandydatów zgłoszonych i powoływanych w drodze głosowania przez pracowników Przedszkola.
3. Szczegółowy tryb zgłaszania kandydatów i głosowania określa Zarządzenie Dyrektora nr .........................
4. Członkowie Komisji Socjalnej powołują przewodniczącego, wyłonionego w drodze jawnego głosowania.
5. Członkowie Komisji wybierani są na okres ........... lat.
6. Wybory do Komisji Socjalnej ogłasza w drodze Zarządzenia Dyrektor, powołując Komisję Wyborczą.
§2
Zadania Komisji Socjalnej
1. Do zadań Komisji Socjalnej należą w szczególności:
1) planowanie wydatków i proponowanie podziału środków z ZFŚS na dany rok kalendarzowy,
2) zgłaszanie nowych rozwiązań dotyczących wydatków z ZFŚS opartych na potrzebach pracowników,
3) cykliczne odbywanie posiedzeń, zwoływanych przez Dyrektora lub na wniosek każdego z członków Komisji Socjalnej, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał,
4) rejestrowanie napływających od pracowników wniosków oraz weryfikowanie ich poprawności pod względem formalnym,
5) opiniowanie wniosków w oparciu o zapisy Regulaminu ZFŚS i zgłaszanie pracodawcy propozycji odrzucenia lub przyznania świadczenia ze środków socjalnych,
6) sporządzanie protokołu ze spotkań Komisji Socjalnej,
7) informowanie pracowników o decyzjach dotyczących złożonych przez nich wniosków,
8) przekazywanie dokumentów do działu kadr w celu uzupełniania danych w systemie kadrowo-płacowym (np. naliczenia podatku od osób fizycznych),
9) nadzór nad procesem wypłaty przyznanych środków,
10) przechowywanie i archiwizowanie dokumentów,
11) tworzenie i przekazywanie zestawień dotyczących ZFŚS,
12) monitorowanie bieżących wydatków.
2. Komisja Socjalna wykonuje powyższe zadania w uzgodnieniu z Dyrektorem i Zakładową Organizacją Związkową.
§3
Zadania Przewodniczącego Komisji Socjalnej
Do zadań Przewodniczącego Komisji Socjalnej należy:
1) zapewnianie sprawnego przebiegu obrad Komisji Socjalnej,
2) dbanie o działanie oraz podejmowanie decyzji zgodnych z przepisami Ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 746) oraz Regulaminem ZFŚS,
3) współpraca z innymi jednostkami organizacyjnymi w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania ZFŚS w placówce.
§4
Postanowienia końcowe
1. Członkowie Komisji Socjalnej zobowiązani są do zachowania szczególnej poufności przekazywanych przez pracowników danych oraz kierowania się zasadą bezstronności, sprawiedliwej oceny oraz właściwego gospodarowania środkami.
2. Wszelkie zmiany Regulaminu Pracy Komisji Socjalnej wymagają formy pisemnej.
3. Regulamin wchodzi w życie ......................................... r. na czas nieokreślony.