Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

OPUBLIKOWANO: 6 WRZEŚNIA 2016

 

Zwierzęca zagroda onomatopeiczna

 

 

Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta, animator dramy i technik teatralnych, instruktor metod rozwoju ruchowego dziecka, prowadzi autorskie zajęcia twórcze i ogólnorozwojowe oraz warsztaty z umiejętności wychowawczych, a także Pracownię Psychologiczną Razem, założycielka grupy edukacyjnej Ideownia oraz stowarzyszenia psychologów i pedagogów Eksperto Centrum Specjalistów Rozwoju

 

 

Wskazówka:

Rozwój mowy przebiega u dzieci w różnym tempie: u jednych szybciej i te dzieci zaczynają mówić wcześniej, u innych wolniej, co przejawia się późniejszym rozwojem mowy i wolniejszym przyswajaniem pewnych głosek. Różna może być też kolejność pojawiania się poszczególnych głosek w trakcie nauki mówienia. Stopień rozwoju mowy w danym momencie zależy od wielu czynników, spośród których do najważniejszych należą: wpływ środowiska, zdolności pedagogiczne rodziców oraz psychofizyczny rozwój dziecka. Ale nawet jeśli wszystkie trzy czynniki są spełnione pozytywnie, dziecko może nie mówić. Jak wobec tego wspierać u niego rozwój mowy?

 

Przedstawiamy przykładowy scenariusz pracy z dzieckiem do wykorzystania zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy nawet żłobku. Oczywiście poziom trudności należy stopniować właściwie do wieku podopiecznych. Trzeba pamiętać, że w przypadku najmłodszych dzieci konieczne jest jak najczęstsze powtarzanie tych samych słów i dźwięków. Dzieci lubią powtarzalność. Jeśli są z czymś oswojone, czują się bezpiecznie. Jednak „zalewając” je słownictwem, musimy pamiętać, by dać im chwilę na przyswojenie tych informacji, ewentualnie powtórzenie „po swojemu”.

 

Cele ogólne:

 

  • odkrywanie świata zwierząt,