W stylu retro – spotkanie karnawałowe dla dziadków i wnucząt
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta, animator dramy i technik teatralnych, instruktor metod rozwoju ruchowego dziecka, prowadzi autorskie zajęcia twórcze i ogólnorozwojowe oraz warsztaty z umiejętności wychowawczych, a także Pracownię Psychologiczną Razem, założycielka grupy edukacyjnej Ideownia oraz stowarzyszenia psychologów i pedagogów Eksperto Centrum Specjalistów Rozwoju
Grupa wiekowa: do 5 lat (w scenariuszu osobno opisano zabawy dla młodszych i starszych dzieci)
Cele ogólne:
- wspólne przeżywanie uroczystości w gronie rodzinnym,
- współpraca z dziadkami,
- rozwój umiejętności społecznych,
- nauka nowych pomysłów na zabawy,
- rozwój motoryki dużej i małej, zwłaszcza sprawności manualnej,
- twórcza ekspresja artystyczna.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- uczestniczy w spotkaniu karnawałowym razem z dziadkami,
- wykonuje z dziadkami zadania w małych grupach oraz indywidualnie,
- uczy się współpracy z osobą starszą,
- poznaje nowe pomysły na zabawę, taniec, rekwizyty,
- usprawnia przez taniec motorykę dużą oraz wyczucie rytmu,
- ćwiczy w grach i konkursach sprawność manualną,
- wyraża siebie przez taniec i pracę plastyczną,
- integruje się z innymi dziećmi i ich dziadkami.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- plastyczna: przygotowywanie kotylionowych zaproszeń,
- ruchowa: taniec do piosenki, gry i zabawy ruchowe.
Pomoce dydaktyczne i potrzebne materiały oraz narzędzia:
- kolorowy papier (na paski kotylionów),
- klej,
- biały papier,
- nożyczki,
- kolorowa wstążka,
- elementy stroju – kapelusze, boa z piór, wachlarze, rękawiczki (zwłaszcza te do łokci), długie naszyjniki, pióra, etole itp.,
- gramofon,


