Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Roczny Plan Wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli
w Szkole ……………………..……….. w ………………………………………
na rok szkolny 2025/2026
(przykład)
L.p. Zadania do realizacji Sposób realizacji Termin realizacji Realizatorzy
1. Zdiagnozowanie potrzeb w zakresie doskonalenia nauczycieli Ankieta, rozmowy, sprawozdanie z realizacji zadań za rok szkolny 2024/2025, wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w roku szkolnym 2024/2025 itp. Wrzesień–październik 2025 r. Lider WDN, zespół zadaniowy
2. Opracowanie i przedstawienie nauczycielom Planu Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli. Zapoznanie z opracowanym planem WDN w czasie zebrania rady pedagogicznej Październik 2025 r. Lider WDN, zespół zadaniowy
3. Upowszechnianie informacji dotyczących ofert ośrodków doskonalenia nauczycieli Zamieszczanie informacji na tablicy w pokoju nauczycielskim Cały rok
szkolny Lider WDN
4. Podnoszenie kompetencji i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli Udział w kursach, szkoleniach, warsztatach metodycznych, samokształcenie, udział w programach, projektach unijnych itp. Cały rok
szkolny Dyrektor szkoły,
nauczyciele
5. Uzyskiwanie nowych kwalifikacji Studia, studia podyplomowe zgodne z potrzebami szkoły Cały rok
szkolny Dyrektor szkoły,
nauczyciele
6. Prowadzenie szkoleń i narad dla w ramach wspomagania nauczycieli Tematyka szkoleń i narad określona w planie wspomagania nauczycieli na rok szkolny 2025/2026:
• zapoznanie z nowymi lub znowelizowanymi aktami prawnymi (interpretacja przepisów prawa oświatowego i stosowanie ich w praktyce szkolnej),
• edukacja włączająca – uwarunkowania szkolne i środowiskowe,
• zagrożenia w sieci – jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów,
• wychowanie do wartości – jak opracować dobry program wychowawczo-profilaktyczny szkoły,
• wykorzystanie w edukacji sztucznej inteligencji Cały rok
szkolny Dyrektor szkoły, lider WDN we współpracy z ośrodkami doskonalenia
nauczycieli
8. Organizowanie zebrań zespołów przedmiotowych nauczycieli • opracowanie planów pracy poszczególnych zespołów przedmiotowych na podstawie wniosków z nadzoru pedagogicznego,
• realizacja działań: planowanie i organizacja procesów edukacyjnych, ustalanie przedmiotowych zasad oceniania, organizacja badań wewnętrznych,
wymiana doświadczeń, organizacja i przeprowadzenie lekcji otwartych Do 15 października 2025- r.
Według terminów określonych w planie pracy zespołu Przewodniczący zespołów przedmiotowych
9. Organizowanie zebrań zespołu wychowawczego • Opracowanie planu pracy zespołu przedmiotowego na podstawie wniosków z nadzoru pedagogicznego,
• realizacja działań: planowanie i organizacja procesu wychowawczego,
rozwiązywanie szkolnych problemów i trudności wychowawczych Do 15 października 2025 r.
Według terminów określonych w planie pracy zespołu Przewodniczący zespołu wychowawczego
10. Powołanie zespołów zadaniowych • Tworzenie lub modyfikacja dokumentów szkolnych oraz ich ewaluacja,
• promocja szkoły w środowisku lokalnym W miarę potrzeb
zgodnie z planem pracy szkoły na rok szkolny 2025/2026 Dyrektor szkoły,
przewodniczący zespołu zadaniowego
11. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z nauczycielami rozpoczynającymi pracę w zawodzie • opieka nad nauczycielami rozpoczynającymi pracę,
• zajęcia otwarte,
• obserwacje koleżeńskie Cały rok szkolny Dyrektor szkoły,
opiekun stażu, mentor,
nauczyciele
12. Zapewnienie nauczycielem dostępu do najnowszych TIK • dostęp do komputera i internetu w każdej sali,
• wzbogacenie zasobów multimedialnych szkoły,
• edukacja na odległość Cały rok szkolny Dyrektor szkoły,
koordynator TIK
13. Zapewnienie warunków do realizacji planu rozwoju nauczycielom odbywającym staż na wyższy stopień awansu zawodowego Uwzględnienie potrzeb nauczyciela w planie rozwoju zawodowego, wyznaczenie opiekuna stażu/ mentora, obserwacje lekcji, Cały rok szkolny Dyrektor szkoły,
opiekunowie stażu, mentorzy
14. Wzmacnianie wzajemnych relacji wśród nauczycieli Spotkania okolicznościowe, imprezy integracyjne, wycieczki Cały rok szkolny Dyrektor szkoły, lider WDN
Opracowanie:
1) lider WDN – ……………………………………
2) zespół zadaniowy w składzie:
…………………………………………….……..
………………………………………….………..
………………………………………….………..
…………………………………………..……….