Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Arkusz kontroli realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego 1. Zagospodarowanie przestrzeni edukacyjnej wpływa na aktywność wychowanków: TAK/NIE 2. Aranżacja przestrzeni wpływa na aktywność wychowanków: 1) przestrzeń przedszkolna jest zagospodarowana w taki sposób, że pozwala dzieciom na podejmowanie różnorodnych form działania: TAK/NIE, 2) w sali zorganizowano stałe kąciki zainteresowań, np. czytelniczy, konstrukcyjny, artystyczny, przyrodniczy: TAK/NIE, 3) w sali zorganizowano czasowe kąciki zainteresowań związane z realizowaną tematyką, świętami okolicznościowymi, specyfiką pracy przedszkola, np. .................... ........................................................................................................................................... 3. Elementem przestrzeni są zabawki i pomoce dydaktyczne wykorzystywane: 1) w motywowaniu dzieci do podejmowania samodzielnego działania: TAK/NIE, 2) do odkrywania zjawisk oraz zachodzących procesów, utrwalania zdobytej wiedzy i umiejętności, inspirowania: TAK/NIE, 3) do prowadzenia własnych eksperymentów: TAK/NIE. 4. Sala przedszkolna wyposażona jest w: 1) miejsca przeznaczone na odpoczynek dzieci (leżak, materac, mata, poduszka): TAK/NIE, 2) elementy wyposażenia odpowiednie dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: TAK/NIE. 5. Aranżacja przestrzeni umożliwia: 1) celebrowanie posiłków (kulturalne, spokojne ich spożywanie połączone z nauką posługiwania się sztućcami), a także możliwość wybierania potraw przez dzieci (walory odżywcze i zdrowotne produktów), a nawet ich komponowania: TAK/NIE, 2) umożliwia dzieciom podejmowanie prac porządkowych, np. przed posiłkami i po posiłkach, po zakończonej zabawie, przed wyjściem na spacer: TAK/NIE.