Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz kontroli realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego
1. Zagospodarowanie przestrzeni edukacyjnej wpływa na aktywność wychowanków: TAK/NIE
2. Aranżacja przestrzeni wpływa na aktywność wychowanków:
1) przestrzeń przedszkolna jest zagospodarowana w taki sposób, że pozwala dzieciom na podejmowanie różnorodnych form działania: TAK/NIE,
2) w sali zorganizowano stałe kąciki zainteresowań, np. czytelniczy, konstrukcyjny, artystyczny, przyrodniczy: TAK/NIE,
3) w sali zorganizowano czasowe kąciki zainteresowań związane z realizowaną tematyką, świętami okolicznościowymi, specyfiką pracy przedszkola, np. ....................
...........................................................................................................................................
3. Elementem przestrzeni są zabawki i pomoce dydaktyczne wykorzystywane:
1) w motywowaniu dzieci do podejmowania samodzielnego działania: TAK/NIE,
2) do odkrywania zjawisk oraz zachodzących procesów, utrwalania zdobytej wiedzy i umiejętności, inspirowania: TAK/NIE,
3) do prowadzenia własnych eksperymentów: TAK/NIE.
4. Sala przedszkolna wyposażona jest w:
1) miejsca przeznaczone na odpoczynek dzieci (leżak, materac, mata, poduszka): TAK/NIE,
2) elementy wyposażenia odpowiednie dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych: TAK/NIE.
5. Aranżacja przestrzeni umożliwia:
1) celebrowanie posiłków (kulturalne, spokojne ich spożywanie połączone z nauką posługiwania się sztućcami), a także możliwość wybierania potraw przez dzieci (walory odżywcze i zdrowotne produktów), a nawet ich komponowania: TAK/NIE,
2) umożliwia dzieciom podejmowanie prac porządkowych, np. przed posiłkami i po posiłkach, po zakończonej zabawie, przed wyjściem na spacer: TAK/NIE.