Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Analiza informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej (diagnoza etapowa / diagnoza końcowa )
Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej:
1. Wyniki diagnozy wstępnej – mocne strony dziecka:
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
2. Wyniki diagnozy wstępnej – problemy dziecka określone na podstawie (obserwacja z zastosowaniem narzędzia diagnostycznego, np. arkusza obserwacji, rozmowy z dzieckiem, rodzicami, specjalistami, analizy wytworów działalności dziecięcej):
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
3. Analiza jakościowa i ilościowa wyników diagnozy etapowej / końcowej1 – interpretacja wyników i określenie kierunków dalszych działań:
1) przyjęte kierunki pracy z dzieckiem:
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
2) realizowanie działań wspomagających zgodnie z harmonogramem:
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
3) uzyskane efekty pracy z dzieckiem (diagnoza etapowa):
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
4) ustalone końcowe efekty rocznej pracy (diagnoza końcowa):
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
4. Wskazania – sposoby wspierania dziecka w rozwoju (informacja dla rodziców o sukcesach i problemach dziecka):
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
5. Wskazania nauczyciela-wychowawcy do pracy z dzieckiem, np.:
1) opracowanie indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka .......................................................................................................................
2) potrzeba skierowania dziecka do poradni psychologiczno-pedagogicznej celem pogłębienia diagnozy związanej ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi .....................................................................................................................................
3) realizowanie działań wspomagających zgodnie z harmonogramem, tj. .................... .....................................................................................................................................
4) prowadzenie zajęć indywidualnych z dzieckiem (rano i po południu) ...................... .....................................................................................................................................
6. Dodatkowe ważne informacje o dziecku:
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................
...........................................................................................................................................