OPUBLIKOWANO: 6 WRZEŚNIA 2016
Szczotka, pasta, kubek – scenariusz zajęć dotyczących higieny
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta, animator dramy i technik teatralnych, instruktor metod rozwoju ruchowego dziecka, prowadzi autorskie zajęcia twórcze i ogólnorozwojowe oraz warsztaty z umiejętności wychowawczych, a także Pracownię Psychologiczną Razem, założycielka grupy edukacyjnej Ideownia oraz stowarzyszenia psychologów i pedagogów Eksperto Centrum Specjalistów Rozwoju
Grupa wiekowa: 3–6 lat
Cele ogólne:
- kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych,
- kształtowanie świadomości przestrzeni przedszkolnej w kontekście zachowania higieny,
- ekspresja artystyczna,
- integracja grupy.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- poznaje wygląd i przeznaczenie takich przedmiotów jak szczoteczka do zębów, pasta, kubek, mydło i ręcznik,
- utrwala nawyk mycia zębów i rąk,
- sprząta piłeczki po zakończonej zabawie,
- ozdabia rysunek szczoteczki, pasty i kubka,
- doświadcza sensorycznie faktury mydła w kostce i mydła w płynie,
- robi pianę z mydła,


