OPUBLIKOWANO: PAŹDZIERNIK 2014
ZAKTUALIZOWANO: 28 GRUDNIA 2017
Zespół do spraw promocji przedszkola
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 ze zm.).
Nie tylko szkoły, ale także przedszkola organizują promocję swojej placówki, aby przyciągnąć uwagę rodziców, zainteresować ich ofertą i proponowanymi warunkami. Jeśli placówka jest mała, promocją zajmuje się przeważnie jedna osoba. Z kolei w większych przedszkolach mogą się nią zajmować dwie osoby lub dyrektor może powołać zespół ds. promocji. Aby praca osób odpowiedzialnych za promocję przynosiła dobre rezultaty, powinny wykazać się one zaangażowaniem i kreatywnością. Ich praca trwa nieprzerwanie przez cały rok, a od pomysłowości i włożonego wysiłku zależy pozyskanie zaufania, sympatii i przychylności środowiska wobec przedszkola oraz budowanie jego pozytywnego wizerunku. Ma to wpływ na to, czy do przedszkola będzie uczęszczało wystarczająco dużo dzieci, czy będzie można otworzyć odpowiednią liczbę oddziałów, czy nie zabraknie miejsc pracy dla nauczycieli.
Ważne!
Decyzję o podjęciu działań promocyjnych i ich zleceniu podejmuje dyrektor przedszkola. W tym przypadku nie jest konieczne uzyskiwanie zgody organu prowadzącego ani organu pełniącego nadzór pedagogiczny nad działalnością przedszkola. Nie jest też wymagana zgoda nauczyciela na pozostanie członkiem zespołu lub samodzielne zajmowanie się sprawami promocji. Aby praca była efektywna, lepiej wybrać do jej wykonywania osoby, które chcą się nią jednak zajmować. Dyrektor powinien powiadomić kadrę pedagogiczną o zamiarze rozpoczęcia inicjatyw związanych z promocją. Być może nauczyciele sami zgłoszą chęć zajmowania się promowaniem przedszkola.
Promocja przedszkola