Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Przykładowe tematy spotkań rodziców ze specjalistami
Temat Grupa odbiorców Proponowane cele – rodzic po spotkaniu Specjalista
Dziecko pięcioletnie u progu szkoły – rola rodzica w osiągnięciu przez dziecko dojrzałości szkolnej Rodzice dzieci pięcioletnich Wie: czym jest dojrzałość szkolna w zakresie fizycznym, emocjonalnym, społecznym.
Rozumie: wpływ swoich oddziaływań na osiągnięcie dojrzałości szkolnej przez swoje dziecko.
Zna: ofertę poradni psychologiczno-pedagogicznej służącej wsparciem dziecku oraz sposoby jego udzielania Psycholog
Rola rodzica w przedszkolu – zadania oraz obowiązki Rodzice dzieci z grupy młodszej Wie: jakie obowiązki i zadania ciążą na rodzicu w związku z rozpoczęciem przez dziecko uczęszczania do przedszkola.
Rozumie: swoją rolę jako osoby współpracującej z przedstawicielami przedszkola oraz wspierającej w rozwoju swoje dziecko.
Zna: ofertę poradni psychologiczno-pedagogicznej związaną ze wsparciem dziecka wymagającego kompensacji funkcji poznawczych Pedagog
Dziecko z zaburzonymi funkcjami poznawczymi oraz dysfunkcjami rozwojowymi – rola poradni w diagnozowaniu, opiniowaniu oraz wspieraniu dziecka Rodzice dzieci wszystkich grup przedszkolnych, ze szczególnym uwzględnieniem rodziców dziecka pięcioletniego Wie: jakie sygnały świadczą o tym, że dziecko może cierpieć na zaburzenia i dysfunkcje.
Rozumie: znaczenie zajęć kompensacyjnych oraz swoją rolę dla dalszego prawidłowego rozwoju dziecka oraz eliminowania jego dysfunkcji.
Zna: zadania przedszkola oraz specjalistów zatrudnionych w poradni psychologiczno-pedagogicznej w zakresie diagnozowania i wspomagania dziecka z zaburzeniami i dysfunkcjami Psycholog/pedagog
Zagrożenia współczesnych dzieci Rodzice dzieci wszystkich grup przedszkolnych Wie: jakie zagrożenia czyhają na jego dziecko ze strony mediów, niebezpiecznych substancji, kontaktów z obcymi, podejmowania zachowań ryzykownych.
Rozumie: swoją rolę w przeciwdziałaniu zagrożeniom i ochronie przed nimi swojego dziecka.
Zna: zakres kompetencji oraz oferowanych usług specjalistów poradni psychologiczno-pedagogicznej w zakresie przeciwdziałania poznanym zagrożeniom Pedagog
Dziecko z zaburzeniami mowy Rodzice dzieci wszystkich grup przedszkolnych Wie: jak przebiega proces rozwoju mowy u dziecka i jakie sygnały wskazują na jego dysfunkcje.
Rozumie: swoją rolę w doskonaleniu wymowy dziecka i współpracy ze specjalistami.
Zna: zakres kompetencji logopedy, wie, jak się przygotować do wizyty z dzieckiem i czego oczekiwać po współpracy z nim Logopeda
Dziecko przekraczające próg szkoły Rodzice dzieci pięcioletnich Wie: w jaki sposób przygotować dziecko emocjonalnie do zmian, jakie następują w związku z rozpoczęciem edukacji w szkole.
Rozumie: swoją rolę w procesie adaptacyjnym dziecka.
Zna: zakres kompetencji specjalistów, w tym terapeutów zatrudnionych w poradni, którzy pomagają w rozwiązywaniu problemów związanych z rozpoczęciem edukacji w szkole Psycholog/pedagog
Rola zabawek w rozwoju dziecka Rodzice dzieci wszystkich grup przedszkolnych Wie: jak dobór zabawek wpływa na rozwój intelektualny, społeczny emocjonalny i motoryczny dziecka.
Rozumie: jaki ma wpływ kreatywna zabawa ze swoim dzieckiem na jego rozwój oraz zacieśnianie więzi emocjonalnej.
Zna: kryteria doboru zabawki do potrzeb wiekowych, intelektualnych oraz emocjonalno-społecznych swojego dziecka Psycholog/pedagog
Wychowanie a rozwój dziecka Rodzice dzieci wszystkich grup przedszkolnych Wie: jak postawy wychowawcze wpływają na rozwój dziecka.
Rozumie: wpływ atmosfery w domu, relacji pomiędzy rodzicami na prawidłowe funkcjonowanie dziecka.
Zna: zasoby poradni psychologiczno-pedagogicznej w zakresie wspomagania rodziny w jej funkcjonowaniu; wie, do kogo się zwrócić z prośbą o pomoc w sytuacji wymagającej wsparcia w rodzinie Psycholog