Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Przykładowe tematy spotkań nauczycieli ze specjalistami Temat spotkania Grupa odbiorców Proponowane cele – rada pedagogiczna po spotkaniu Specjalista Indywidualizacja pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym Nauczyciele dzieci pięcioletnich Wie: jakie symptomy charakteryzują dziecko z trudnościami poznawczymi. Rozumie: potrzebę niesienia wsparcia dziecku z trudnościami poznawczymi w celu ich eliminacji. Zna: przepisy prawne dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej Psycholog Dziecko – ofiara przemocy w rodzinie Wszystkie grupy przedszkolne Wie: jakie symptomy wskazują na stosowanie wobec dziecka przemocy fizycznej, psychicznej, seksualnej, ekonomicznej, werbalnej. Rozumie: swoją rolę w przeciwdziałaniu przemocy oraz niesieniu wsparcia jej ofierze. Zna: przepisy prawne określające postępowanie nauczyciela, do którego docierają sygnały o tym, że jeden z jego uczniów doznaje przemocy w rodzinie Pedagog/pracownik socjalny Praca z dzieckiem z zaburzeniami zachowania Wszystkie grupy przedszkolne Wie: jakie przyczyny biologiczne oraz społeczne generują zachowania dysfunkcyjne u dziecka; w jaki sposób zmotywować rodzica do współpracy. Rozumie: swoją rolę w rozpoznawaniu dysfunkcji oraz niwelowaniu ich objawów. Zna: zakres obowiązków specjalistów zajmujących się dzieckiem z zaburzeniami zachowania Psycholog Dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu Wszystkie grupy przedszkolne Wie: jakie obowiązki spoczywają na nauczycielu w związku z realizacją orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Rozumie: istotę trudności wynikających z poszczególnych rodzajów niepełnosprawności. Potrafi: wykorzystać zasoby lokalne, w tym specjalistyczne, pochodzące z poradni psychologiczno-pedagogicznej, w celu pomocy dziecku z orzeczeniem Terapeuta pedagogiczny Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu Wszystkie grupy przedszkolne Wie: jak zgodnie z prawem powinna funkcjonować pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu. Rozumie: swoją funkcję w rozpoznawaniu potrzeb wychowanków oraz organizacji dla nich pomocy w przedszkolu. Potrafi: wykorzystać zasoby lokalne, w tym poradni psychologiczno-pedagogicznej, w organizacji pomocy dziecku wymagającemu wsparcia Pedagog Wsparcie dziecka o szczególnych uzdolnieniach Wszystkie grupy przedszkolne Wie: jakie podstawy prawne regulują organizację pracy z dzieckiem szczególnie uzdolnionym. Rozumie: potrzeby dziecka szczególnie uzdolnionego i wie, jak je realizować, aby powiększać jego potencjał intelektualny. Potrafi: zaplanować zajęcia w grupie, aby zapewnić indywidualny rozwój dziecka szczególnie uzdolnionego Pedagog