Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Przykładowe tematy spotkań nauczycieli ze specjalistami
Temat spotkania Grupa odbiorców Proponowane cele – rada pedagogiczna po spotkaniu Specjalista
Indywidualizacja pracy z dzieckiem dysfunkcyjnym Nauczyciele dzieci pięcioletnich Wie: jakie symptomy charakteryzują dziecko z trudnościami poznawczymi.
Rozumie: potrzebę niesienia wsparcia dziecku z trudnościami poznawczymi w celu ich eliminacji.
Zna: przepisy prawne dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej Psycholog
Dziecko – ofiara przemocy w rodzinie Wszystkie grupy przedszkolne Wie: jakie symptomy wskazują na stosowanie wobec dziecka przemocy fizycznej, psychicznej, seksualnej, ekonomicznej, werbalnej.
Rozumie: swoją rolę w przeciwdziałaniu przemocy oraz niesieniu wsparcia jej ofierze.
Zna: przepisy prawne określające postępowanie nauczyciela, do którego docierają sygnały o tym, że jeden z jego uczniów doznaje przemocy w rodzinie Pedagog/pracownik socjalny
Praca z dzieckiem z zaburzeniami zachowania Wszystkie grupy przedszkolne Wie: jakie przyczyny biologiczne oraz społeczne generują zachowania dysfunkcyjne u dziecka; w jaki sposób zmotywować rodzica do współpracy.
Rozumie: swoją rolę w rozpoznawaniu dysfunkcji oraz niwelowaniu ich objawów.
Zna: zakres obowiązków specjalistów zajmujących się dzieckiem z zaburzeniami zachowania Psycholog
Dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu Wszystkie grupy przedszkolne Wie: jakie obowiązki spoczywają na nauczycielu w związku z realizacją orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Rozumie: istotę trudności wynikających z poszczególnych rodzajów niepełnosprawności.
Potrafi: wykorzystać zasoby lokalne, w tym specjalistyczne, pochodzące z poradni psychologiczno-pedagogicznej, w celu pomocy dziecku z orzeczeniem Terapeuta pedagogiczny
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu Wszystkie grupy przedszkolne Wie: jak zgodnie z prawem powinna funkcjonować pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu.
Rozumie: swoją funkcję w rozpoznawaniu potrzeb wychowanków oraz organizacji dla nich pomocy w przedszkolu.
Potrafi: wykorzystać zasoby lokalne, w tym poradni psychologiczno-pedagogicznej, w organizacji pomocy dziecku wymagającemu wsparcia Pedagog
Wsparcie dziecka o szczególnych uzdolnieniach Wszystkie grupy przedszkolne Wie: jakie podstawy prawne regulują organizację pracy z dzieckiem szczególnie uzdolnionym.
Rozumie: potrzeby dziecka szczególnie uzdolnionego i wie, jak je realizować, aby powiększać jego potencjał intelektualny.
Potrafi: zaplanować zajęcia w grupie, aby zapewnić indywidualny rozwój dziecka szczególnie uzdolnionego Pedagog