Paszporty przygody – scenariusz zajęć na zakończenie roku w przedszkolu
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta, animator dramy i technik teatralnych, instruktor metod rozwoju ruchowego dziecka, prowadzi autorskie zajęcia twórcze i ogólnorozwojowe oraz warsztaty z umiejętności wychowawczych, wykładowca internetowych warsztatów dla rodziców, założycielka grupy edukacyjnej Ideownia oraz stowarzyszenia psychologów i pedagogów Eksperto Centrum Specjalistów Rozwoju, prowadzi gabinet psychologiczny Pracownię Psychologiczną Razem
Grupa wiekowa: 3–5 lat
Czas trwania: 60 minut (jako scenariusz niezależnych zajęć lub do wykorzystania podczas uroczystości przedszkolnej)
Cele ogólne:
- orientacja w porach roku – kojarzenie okresu wakacji z latem, podróżami, przygodą,
- stymulowanie twórczego myślenia i działania,
- rozwój manualny,
- ekspresja artystyczna,
- ekspresja ruchowa.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wie, że są różne pory roku,
- kojarzy wakacje z latem, podróżami, przygodą,
- zastanawia się nad swoim ulubionym miejscem podróży,
- szuka nazw nietypowych pojazdów – konstruuje swój wymarzony pojazd wakacyjny,
- przygotowuje własny paszport podróżny,
- łączy szkołę z nowymi wyzwaniami (metafora podróży do nowego kraju).
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- słowne: rozmowa,
- ruchowe: pantomima,


