Tańcowała szczotka z pastą – scenariusz zajęć dla przedszkolaków na temat szczotkowania zębów
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog i arteterapeuta, projektuje i realizuje warsztaty ogólnorozwojowe i twórcze dla dzieci oraz spotkania na temat rozwoju dziecka i rodziny dla dorosłych, założycielka stowarzyszenia psychologów i pedagogów oraz zespołu prowadzącego zajęcia dodatkowe dla dzieci, prowadzi gabinet psychologiczny dla rodziców i dzieci Pracownię Psychologiczną Razem
Grupa wiekowa: 3–5 lat
Czas trwania: 60 minut
Cele ogólne:
- kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych,
- kształtowanie świadomości przestrzeni przedszkolnej w kontekście zachowania higieny,
- ekspresja artystyczna,
- ekspresja ruchowa.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wie, kim jest i czym się zajmuje stomatolog,
- wie, jak wygląda gabinet stomatologiczny i po co do niego chodzimy,
- wie, jak wygląda ząb (z jakich części się składa),
- potrafi rozpoznać pastę do zębów,
- wie, dlaczego i kiedy powinno się myć zęby,
- wie, gdzie w przedszkolu jest łazienka i co się w niej znajduje,
- koloruje kształt zęba.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- słowne: rozmowa,
- ruchowe: taniec do piosenki,
- plastyczne: malowanie farbą.