Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Dodatek motywacyjny (wyciąg z przykładowego regulaminu wynagradzania nauczycieli) 1. W zależności od jakości pracy nauczyciela, w tym spełniania warunków, o których mowa w ust. 2, nauczycielowi może być przyznany dodatek motywacyjny. 2. Warunkiem przyznania nauczycielowi dodatku motywacyjnego jest spełnianie co najmniej czterech kryteriów, do których należą: 1) osiągnięcia w realizowanym procesie dydaktycznym, w tym: a) osiąganie przez uczniów dobrych wyników w nauce, z uwzględnieniem możliwości uczniów oraz warunków pracy nauczyciela, potwierdzonych wynikami egzaminów zewnętrznych oraz wynikami klasyfikacji i promocji, b) osiągnięcia w konkursach przedmiotowych, turniejach, olimpiadach i zawodach sportowych; 2) osiągnięcia wychowawczo-opiekuńcze, w tym: a) skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów poprzez kształtowanie postawy odpowiedzialności za własną edukację, planowanie własnej przyszłości, pracy nad sobą oraz właściwych postaw moralnych i społecznych, b) aktywne i efektywne działania na rzecz uczniów wymagających opieki, z uwzględnieniem ich potrzeb, w szczególności w stałej współpracy z rodzicami, właściwymi instytucjami i osobami świadczącymi pomoc socjalną, c) posiadanie udokumentowanych osiągnięć w pracy z uczniami mającymi trudności w nauce, d) zapewnienie pomocy i opieki uczniom lub wychowankom będącym w trudnej sytuacji materialnej/życiowej, pochodzącym z rodzin ubogich lub patologicznych, e) prowadzenie działalności mającej na celu zapobieganie i zwalczanie przejawów patologii społecznej oraz niedostosowania społecznego wśród dzieci i młodzieży poprzez organizowanie współpracy szkoły z jednostkami systemu ochrony zdrowia, wymiaru sprawiedliwości, organizacjami i stowarzyszeniami oraz rodzicami, f) prowadzenie różnorodnych form współpracy ze środowiskiem oraz organizacjami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży; 3) prowadzenie innowacji pedagogicznych, eksperymentów pedagogicznych, programów własnych skutkujących efektami w procesie kształcenia i wychowania, 4) zaangażowanie w realizację czynności i zajęć, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karty nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2215), w tym: a) inicjowanie i organizowanie imprez i uroczystości szkolnych, środowiskowych, promowanie szkoły na zewnątrz, b) udział w komisjach egzaminacyjnych, o których mowa w przepisach w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, c) opieka i koordynowanie pracy samorządu uczniowskiego lub innych organizacji uczniowskich działających w szkole, d) skuteczne kierowanie rozwojem ucznia szczególnie uzdolnionego, e) aktywny udział w pracach organów szkoły, zespołach przedmiotowych, wychowawczych i innych, f) inicjowanie i stałe prowadzenie nadobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych uwzględniających potrzeby uczniów, g) organizowanie udziału uczniów w spektaklach teatralnych, wycieczkach; 5) szczególnie efektywne wypełnianie zadań i obowiązków związanych z powierzonym stanowiskiem, w tym: a) udzielanie nauczycielom indywidualnych konsultacji, b) prowadzenie lekcji i zajęć otwartych oraz zajęć warsztatowych dla nauczycieli, c) organizowanie różnych form doskonalenia zawodowego wspomagających pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą nauczycieli, d) prowadzenie różnych form doskonalenia zawodowego dla rad pedagogicznych, e) organizowanie konkursów przedmiotowych, artystycznych, zawodów sportowych, turniejów, olimpiad, f) współpraca z regionalnym ośrodkiem doskonalenia nauczycieli, wydawnictwami szkolnymi, g) prawidłowa organizacja pracy szkoły, w tym zapewnianie optymalnych warunków do realizacji statutowych zadań szkoły, h) diagnozowanie pracy szkoły, i) racjonalna gospodarka przyznanymi szkole środkami finansowymi, j) osiąganie przez szkołę bardzo dobrych wyników dydaktyczno-wychowawczych w konkursach przedmiotowych, olimpiadach, turniejach i zawodach sportowych, k) wspieranie różnorodnych działań rady pedagogicznej służących podnoszeniu jakości pracy szkoły, l) dbałość o podnoszenie kwalifikacji zawodowych nauczycieli i uzyskiwanie przez nich kolejnych stopni awansu zawodowego, m) organizowanie pomocy nauczycielom w zakresie przygotowania warsztatu pracy i doskonalenia zawodowego, n) właściwe prowadzenie polityki kadrowej, o) prowadzenie nowatorskich rozwiązań w zakresie organizacji i zarządzania, p) promocja szkoły, q) wzbogacanie bazy szkolnej; 6) realizowanie w szkole zadań edukacyjnych wynikających z przyjętych przez organ prowadzący priorytetów w lokalnej polityce oświatowej, określonej w Uchwale nr …………. 3. Dodatek motywacyjny dla nauczyciela wynosi co najmniej 5 proc. jego wynagrodzenia zasadniczego i nie może przekroczyć 20 proc. ww. wynagrodzenia. 4. Dodatek motywacyjny dla dyrektora wynosi co najmniej 5 proc. jego wynagrodzenia zasadniczego i nie może przekroczyć 40 proc. ww. wynagrodzenia przy założeniu, że w pierwszym roku pracy na tym stanowisku dyrektor otrzymuje dodatek motywacyjny w wysokości od 5 do 20 proc. wynagrodzenia zasadniczego. 5. Dodatek motywacyjny dla nauczyciela przyznaje dyrektor szkoły, a dla dyrektora szkoły – organ prowadzący. 6. Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy, po dokonaniu analizy pracy nauczyciela w poprzednim okresie.