Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Projekt edukacyjny „Jak realizować ideę zdrowego trybu życia?”


Informacja o celach projektu.


  1. Projekt ma na celu:


  • ocenę świadomości i wiedzy na temat potrzeby ruchu, zdrowego trybu życia i prawidłowego odżywiania,
  • zabranie informacji na temat tego, kto i jak często uprawia jakiś sport, w jaki sposób się odżywia i co jeszcze robi, by wieść zdrowy tryb życia,
  • zachęcenie mieszkańców dzielnicy do podejmowania aktywności ruchowych i zdrowego odżywiania się.


  1. Projekt przeznaczony jest dla klas gimnazjum i jego ideą jest promowanie aktywnego i zdrowego trybu życia. Obejmuje następujące przedmioty:


  • język polski: lekcja wstępna informująca o projekcie, dyskusja na temat odżywiania się uczniów i korelowanie tego z wiadomościami z biologii i wychowania fizycznego, zastanawianie się nad tym, co można zmienić we własnym sposobie odżywiania się i trybie życia, układanie menu i jego wizualizacja (tworzenie plakatu lub innej formy wizualizacji zadania, która będzie przedstawiona na końcowej prezentacji), przygotowywanie posiłku zgodnie z zasadami zdrowego żywienia, układanie pytań do ankiety i wywiadów, lekcja o mechanizmach perswazji językowej i środkach retorycznych, tworzenie reklamy. Zajęcia o informacji telewizyjnej, jej cechach i sposobach powstawania.
  • biologia: poznanie zasad zdrowego odżywiania się, jakie produkty zawierają dane witaminy, ile i jakie wartości odżywcze potrzebuje organizm człowieka, zasady tworzenia zdrowych posiłków, poznanie zalet zdrowego odżywiania się i skutków złego odżywiania się, uświadomienie potrzeby właściwego rozkładu posiłków w ciągu doby.


Cele ogólne:


  • uczeń zna nazwy i wartości odżywcze poszczególnych produktów zaliczanych do zdrowej żywności,
  • uczeń potrafi zaprojektować zdrowy posiłek,
  • uczeń zna zasady właściwego i racjonalnego odżywiania się.


Matematyka: zapoznanie uczniów z podstawami statystyki.


Cele ogólne:


  • uczeń potrafi opisywać zbiór danych i ilustrować go na różnych wykresach,
  • zna elementy statystyki opisowej: średnia arytmetyczna, średnia ważona,
  • zna podstawy rachunku prawdopodobieństwa.


Informatyka: zapoznanie się z prowadzeniem obliczeń w Excelu i rysowaniem diagramów różnego rodzaju , a także ze sposobem edytowania ankiet.


Cele ogólne:


  • uczeń potrafi zastosować pakiet Excel do obliczeń statystycznych,
  • rysuje różnorodne diagramy za pomocą programów komputerowych.


Wychowanie fizyczne