Jak dorosnę, zostanę strażakiem – scenariusz zajęć dla przedszkolaków
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog i arteterapeuta, pomysłodawczyni i realizatorka warsztatów ogólnorozwojowych i twórczych dla dzieci oraz spotkań na temat rozwoju dziecka i rodziny dla dorosłych, założycielka stowarzyszenia psychologów i pedagogów oraz zespołu organizującego zajęcia dodatkowe dla dzieci
Grupa wiekowa: 3–6-latki
Czas trwania: 60 minut
Cele ogólne:
- edukacja społeczno-moralna,
- ekspresja artystyczna,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- edukacja zdrowotna.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wie, jakie służby ratownicze udzielają pomocy w razie pożaru,
- zna numery telefonów alarmowych,
- słyszy piosenkę na powitanie śpiewaną dla niego,
- ozdabia gaśnicę strażacką,
- wie, gdzie w przedszkolu umieszczone są gaśnice i oznaczenia przeciwpożarowe.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- słowne: rozmowa,
- słuchowe: piosenka na powitanie,
- plastyczne: malowanie, wyklejanie,
- ruchowe: pantomima.
Potrzebne materiały i narzędzia:
- zabawkowy zestaw strażacki,
- obrazki, plakaty, gry związane z tematem straży pożarnej,