Guzikowe oczy pluszowego misia – scenariusz zajęć z okazji Dnia Pluszowego Misia (25 listopada)
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog i arteterapeuta, projektuje i realizuje warsztaty ogólnorozwojowe i twórcze dla dzieci oraz spotkania na temat rozwoju dziecka i rodziny dla dorosłych, założycielka stowarzyszenia psychologów i pedagogów oraz zespołu prowadzącego zajęcia dodatkowe dla dzieci, prowadzi gabinet psychologiczny
Grupa wiekowa: 3–6-latki
Czas trwania: 60 minut
Cele ogólne:
- kształtowanie orientacji kalendarzowej i znajomości dni okolicznościowych,
- edukacja społeczno-moralna,
- edukacja w zakresie mowy i myślenia,
- edukacja techniczna,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- twórcze myślenie i działanie.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wie, kiedy obchodzony jest Dzień Pluszowego Misia (25 listopada),
- opowiada o sobie – czy lubi pluszowe misie, czy ma takie w domu,
- słyszy piosenkę na powitanie śpiewaną dla niego przez resztę grupy,
- mówi, w co można zamienić pluszowego misia,
- uruchamia wyobraźnię, mówiąc, w co można zamienić pluszowego misia oraz jak pluszowy miś może się poruszać w kręgu,
- dowiaduje się, z czego zrobiony jest pluszowy miś,
- rozpoznaje kolory guzików,
- łączy kropki we wzór,
- uczy się prostego ściegu,
- robi własnego pluszowego misia.
Formy pracy: