Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Procedura wspomagania przedszkola przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną Forma współpracy Termin Szczegółowe ustalenia Uwagi i wnioski 1. Przygotowanie do spotkania dyrektorów, pracowników poradni i przedszkola, określenie potrzeb, możliwości i zasobów obydwu grup Początek roku szkolnego Omówienie celów i założeń współpracy w oparciu o dokonane analizy, wywiady, sprawozdania itp. 2. Zorganizowanie spotkania przedstawicieli obu placówek w celu zdiagnozowania zasobów i potrzeb. Określenie zasad udziału pracowników poradni w interwencji kryzysowej, mediacji i innych formach, np. superwizji, objęcia nauczycieli tutoringiem, ustalenie zasad udziału dzieci w zajęciach na terenie poradni Początek roku szkolnego Ustalenie form, tematyki i harmonogramu spotkań (dyskusja dotycząca tematów spotkań) 3. Wyznaczenie przez poradnię pracowników koordynujących współpracę z przedszkolem Określenie form komunikowania propozycji, zmian, innych ustaleń oraz przekazywania informacji zwrotnych 4. Przygotowanie oferty wsparcia przedszkola udzielanego przez poradnię, z uwzględnieniem dokonanych wcześniej ustaleń (przeprowadzonej diagnozy zasobów i potrzeb przedszkola). Określenie przyjętych do realizacji zagadnień i sposobu ich realizacji (wykłady, warsztaty, konsultacje, udział w zebraniach rad pedagogicznych oraz w spotkaniach nauczycieli specjalistów – psychologów, pedagogów, logopedów) Określenie najbardziej pożądanej formy wsparcia udzielanego przedszkolu przez poradnię 5. Prowadzenie spotkań, zgodnie z harmonogramem Cały rok szkolny Zgodnie z harmonogramem 6. Kontynuowanie wybranych zagadnień z włączeniem do współpracy rodziców i instytucji pomocowych oraz służby zdrowia działających w środowisku Cały rok szkolny Uwzględnienie zasad co do możliwości wprowadzenia dodatkowych tematów 7. Inne ustalenia Cały rok szkolny Według indywidualnych potrzeb i możliwości placówek – np. organizacja konferencji