Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Plan współpracy przedszkola z poradnią psychologiczno-pedagogiczną
Forma współpracy Termin Szczegółowe ustalenia Uwagi i wnioski
1. Badania przesiewowe: pedagogiczne, logopedyczne
Wrzesień, październik 2021 r. Np. ustalenie warunków organizacyjnych, pozyskanie zgody rodziców/prawnych opiekunów
2. Zajęcia specjalistyczne – indywidualne i grupowe na terenie poradni psychologiczno-pedagogicznej Cały rok Określenie rodzaju, terminów i częstotliwości prowadzenia zajęć
3. Spotkanie informacyjne rodziców dzieci z pracownikami poradni psychologiczno-pedagogicznej (prezentacja problemów, konsultacje) Początek roku szkolnego Przedstawienie rodzicom możliwości udziału w spotkaniach łączących prezentację problemu z konsultacjami
4. Realizacja programów podnoszących umiejętności wychowawcze dla rodziców Np. raz na dwa miesiące
Realizacja programów w formie warsztatowej
5. Konsultacje dla nauczycieli przedszkola ze specjalistami na terenie poradni Zgodnie z potrzebami
6. Współpraca z pracownikami poradni w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych nauczycieli zgodnych z potrzebami wynikającymi z planu nadzoru pedagogicznego Cały rok Uwzględnienie zasad określonych w procedurze
7. Współpraca nauczycieli ze specjalistami poradni służąca wymianie doświadczeń i wskazań do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych w zakresie trudności emocjonalnych Cały rok Zgodnie z potrzebami