Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

 

Miesięczny program wakacyjnych wycieczek dla grup przedszkolnych – część II

 

Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog i arteterapeuta, projektuje i realizuje warsztaty ogólnorozwojowe i twórcze dla dzieci oraz spotkania na temat rozwoju dziecka i rodziny dla dorosłych, założycielka stowarzyszenia psychologów i pedagogów oraz zespołu organizującego zajęcia dodatkowe dla dzieci, prowadzi gabinet psychologiczny

 

Grupa wiekowa: 3–6 lat

 

Cele główne:

 

  • zapoznanie dzieci z atrakcyjnymi miejscami w pobliżu przedszkola, łączącymi się tematycznie ze znanymi maluchom bajkami,
  • edukacja literacka przełożona na działanie praktyczne,
  • odczytywanie symboliki zawartej w znanych dzieciom bajkach,
  • stymulacja twórczego myślenia i działania oraz ekspresji artystycznej.

 

Programy wycieczek i sytuacje edukacyjne

 

Tydzień 1.

Wycieczka do lasu – w poszukiwaniu Czerwonego Kapturka

 

Program wycieczki:

1. Miejsce docelowe:

Nauczycielka wybiera się wraz z dziećmi do znajdującego się w pobliżu przedszkola lasu. Może to być większy zagajnik lub mniejsza działka gęsto porośnięta drzewami. W lesie zachęca maluchy do spacerowania ścieżkami, którymi być może chodził również Czerwony Kapturek. Podczas wędrówki rozmawiają na temat innych bajek, które znają przedszkolaki, a w których pojawia się las. Na zakończenie wycieczki dzieci rozkładają na polanie koc, a nauczycielka zaprasza je na piknik w lesie. Za smakołyki posłużą produkty przyniesione w koszyku z przedszkola.

 

2. Komunikacja:

Środek transportu wybieramy w zależności od tego, jak daleko jest las od przedszkola. Dla dzieci niewątpliwą atrakcją będzie podróż komunikacją miejską, ale decyzję powinna podjąć nauczycielka, kierując się względami bezpieczeństwa oraz organizacyjnymi.

 

3. Zabawy dydaktyczne przed wyjściem z przedszkola:

  • Przed zaplanowaną wycieczką nauczycielka czyta dzieciom bajkę o Czerwonym Kapturku. Ponieważ pojawia się w niej postać wilka, którego dzieci często się boją, warto zasygnalizować im, że w lesie, do którego udadzą się na wycieczkę, owego wilka już nie ma.