Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Harmonogram współpracy z rodzicami na rok szkolny ...........................
opracowany na podstawie szczegółowych planów w grupach wiekowych
Zadania Formy realizacji Termin, osoby odpowiedzialne
Planowanie rozwoju przedszkola 1. Zawarcie kontraktu wzajemnych oczekiwań.
2. Kwestionariusz współpracy dla rodziców.
3. Przedstawienie programu rozwoju przedszkola na rok szkolny .........................
4. Zapoznanie ze zmianami w statucie.
5. Zapoznanie z procedurami bezpieczeństwa obowiązującymi w przedszkolu, w tym procedurami wynikającymi z występującej w kraju epidemii COVID-19.
6. Umowa dotycząca płatności za pobyt dziecka w przedszkolu.
7. Informacje dla rodziców o kierunkach pracy przedszkola i zamierzeniach wychowawczo-dydaktycznych.
8. Informacje dla rodziców w biuletynie przedszkola. Wrzesień, nauczyciele grup
Wspomaganie rozwoju dziecka, integracja oddziaływań między nauczycielami a rodzicami 1. Zapoznanie rodziców z podstawą programową – omówienie poszczególnych obszarów edukacyjnych.
2. Wykaz programów wychowania przedszkolnego oraz programów wspierających zatwierdzonych do realizacji.
3. Zajęcia otwarte, warsztatowe – organizowane w grupach wiekowych – informowanie i zapraszanie rodziców.
4. Udział rodziców w wycieczkach – w ciągu roku szkolnego.
5. Pomoc w organizowaniu imprez i uroczystości.
6. Włączanie rodziców do udziału w konkursach organizowanych dla dzieci.
7. Informacja o gotowości do nauki w szkole – indywidualne rozmowy z rodzicami dzieci pięcio- i sześcioletnich.
8. Prezentacja ważnych informacji na tablicy dla rodziców.
9. Praca indywidualna, zespołowa z dziećmi wymagającymi wsparcia – omówienie założeń prowadzonej pracy indywidualnej i grupowej.
10. Informowanie rodziców o postępach dziecka, kontynuacja pracy z dzieckiem w domu, zgodnie z zaleceniami nauczyciela.
11. Dzień informacji dla rodziców (według potrzeb lub w wyznaczonym terminie).
12. Włączanie rodziców w bogacenie bazy materialnej przedszkola – dostarczanie potrzebnych do zajęć materiałów, przyborów, kserowanie, wzbogacanie kącików zainteresowań Wrzesień
Cały rok szkolny
Cały rok szkolny
Październik, kwiecień
Cały rok szkolny
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla rodziców 1. Zasady organizowania w przedszkolu pomocy psychologiczno-pedagogicznej (dla dzieci i rodziców), szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19.
2. Wygłaszanie referatów na spotkaniach z rodzicami dotyczących specyficznych problemów rozwojowych dzieci – według potrzeb rodziców.
3. Przedstawienie zasad kierowania dzieci na terapię logopedyczną lub pedagogiczną – stały kontakt nauczycieli grupy ze specjalistami (konsultacje, przekazywanie informacji o postępach dzieci) Wrzesień–czerwiec
Kształtowanie świadomości zdrowotnej, promocja zdrowia 1. Spotkania z ludźmi promującymi zdrowy styl życia (propozycje nauczycieli, rodziców, np. lekarz, stomatolog, aptekarz).
2. Konkurs plastyczny dla dzieci, rodziców: „W zdrowym ciele – zdrowy duch”.
3. Udział w spacerach, wycieczkach środowiskowych – np. do miejsc pracy rodziców (lekarz, pielęgniarka).
4. Systematyczne realizowanie działań prozdrowotnych, proekologicznych.
5. Wspólne zabawy sportowe dzieci, rodziców w ogrodzie przedszkolnym – festyn sportowy itp. Wrzesień–czerwiec
Rola kulturotwórcza w środowisku 1. Spotkania, imprezy, uroczystości:
a) zabawa andrzejkowa,
b) mikołajki,
c) spotkanie przy choince,
d) bal karnawałowy,
e) Święto Wiosny,
f) festyn rodzinny,
g) Dzień Dziecka,
h) uroczyste zakończenie roku szkolnego.
2. Edukacja patriotyczna, poznawanie polskiej kultury – organizacja wycieczek edukacyjnych:
a) skansen kultury ludowej,
b) muzeum okręgowe,
c) .....................................................................
3. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności i zaangażowania społecznego:
a) sprzątanie świata,
b) Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy,
c) zbiórka zużytych baterii,
d) pomoc zwierzętom w schronisku – zbiórka pokarmu,
e) rodzinne czytanie w przedszkolu.
4. Promowanie przedszkola w środowisku:
a) eksponowanie prac plastycznych dzieci w przedszkolu i poza nim,
b) udział dzieci i rodziców w konkursach organizowanych przez przedszkole, inne placówki lub instytucje,
c) umieszczanie wiadomości z życia grupy na stronie internetowej przedszkola, na łamach biuletynu, w formie ulotek itp. Wrzesień–czerwiec