Wakacyjny Dekalog Bezpiecznego Dziecka – zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci uczęszczających do przedszkola
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog i arteterapeuta, projektuje i realizuje warsztaty ogólnorozwojowe i twórcze dla dzieci oraz spotkania na temat rozwoju dziecka i rodziny dla dorosłych, założycielka stowarzyszenia psychologów i pedagogów oraz zespołu organizującego zajęcia dodatkowe dla dzieci, prowadzi gabinet psychologiczny
Grupa wiekowa: 3–6 lat
Cele ogólne:
- przekazanie dzieciom wiedzy na temat bezpieczeństwa podczas wakacji,
- czynny udział dzieci w warsztatach,
- rozwój umiejętności ruchowych i sprawnościowych w terenie.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wie, z jakim zagrożeniem wiąże się przebywanie na słońcu bez ochrony,
- zna miejsca, w których kąpiel jest dozwolona,
- wie, w jaki sposób zachować się na jezdni i podczas jazdy np. rowerem czy hulajnogą,
- potrafi rozróżnić znane sobie zwierzę od dzikiego,
- ćwiczy głośne wołanie o pomoc,
- wie, że śmieci należy wrzucać do kosza,
- potrafi rozróżnić bezpieczną, godną zaufania osobę od nieznajomego,
- przygotowuje Dekalog Bezpiecznego Dziecka.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- słowne: rozmowa, wiersz, zagadki,
- plastyczne: naklejanie.
Materiały:
- sznurek z przywiązanymi obrazkami słońca, kremu, czapki, jeziora, morza, stawu,
- obrazki grzybów,
- wiersz Wandy Chotomskiej Pies z ulicy Bałamutów,
- kolejne punkty Dekalogu – każdy na osobnym pasku papieru,
- kartki A4 z bloku technicznego,
- kleje,
- pudełka dla dzieci (do zbierania nagród),
- rękawiczki dla nauczyciela do zbierania śmieci.
Plan zajęć:
Wskazówka:


