Misja Szkolny Agent, czyli warsztaty z okazji pożegnania najstarszej grupy przedszkolnej
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog i arteterapeuta, projektuje i realizuje warsztaty ogólnorozwojowe i twórcze dla dzieci oraz spotkania na temat rozwoju dziecka i rodziny dla dorosłych, założycielka stowarzyszenia psychologów i pedagogów oraz zespołu organizującego zajęcia dodatkowe dla dzieci, prowadzi gabinet psychologiczny
Wskazówka:
Zadania mogą być wykonywane przez dzieci z najstarszej grupy przedszkolnej, przygotowane zaś przez młodsze przedszkolaki (można też zadania podzielić w taki sposób, że ich część wykonują dzieci młodsze, a przygotowują dzieci najstarsze, natomiast pozostałą część wykonują najstarsze przedszkolaki, a przygotowują młodsze). Podział zadań zależy od możliwości przestrzennych sali, w której prowadzone są warsztaty, oraz od planu organizacyjnego placówki.
Warto zastanowić się również nad tym, czy w uroczystości będą uczestniczyć rodzice, oraz tak podzielić przygotowanie poszczególnych konkurencji, by w pożegnanie najstarszych przedszkolaków zaangażowane było całe przedszkole.
O ile pogoda dopisze, część zadań można przeprowadzić na tarasie lub w ogrodzie przedszkolnym.
Czas trwania: 60 minut
Cele ogólne:
- budowanie przynależności do grupy przedszkolnej i jednocześnie kształtowanie tożsamości szkolnej,
- przypomnienie zabaw przedszkolnych,
- integracja grupy,
- budowanie pozytywnej atmosfery między poszczególnymi grupami wiekowymi,
- integracja dzieci młodszych ze starszymi.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- czuje się częścią grupy przedszkolnej i wie, że wkrótce zostanie uczniem,
- przypomina sobie, że w przedszkolu wykonuje się prace plastyczne, tańczy, uczestniczy w zabawach ruchowych, odpoczywa,
- integruje się z rówieśnikami,
- czuje się swobodnie, bawiąc się z młodszymi dziećmi.
Formy pracy:


