Nagradzanie pracowników a ich motywacja
Opracowała: dr Beata Świeży, psycholog, asystent w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, trener specjalizujący się w zagadnieniach dotyczących rozwoju osobistego, kariery oraz łączenia pracy zawodowej z życiem osobistym, autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych dotyczących zagadnień związanych z coachingiem, rozwojem kompetencji, rekrutacją oraz psychologią pamięci i zniekształceń pamięciowych
Czynniki motywacyjne, determinujące zachowanie, są o wiele bardziej skomplikowane niż prosty mechanizm nagroda – kara.
„Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce…” – wzdychają studenci przed sesją egzaminacyjną, a także wielu podwładnych, współpracowników czy przełożonych. „Wiem, czego chcę, i jak to zrobić, tylko nie mogę się za to zabrać, muszę zmotywować się do działania…” – mówią klienci pojawiający się na sesjach coachingowych. Psychologia


