Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

 

W moim domu mieszkają moi przyjaciele – scenariusz zajęć uczących szacunku do zwierząt dla dzieci uczęszczających do przedszkola

 

Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog i arteterapeuta, projektuje i realizuje warsztaty ogólnorozwojowe i twórcze dla dzieci oraz spotkania na temat rozwoju dziecka i rodziny dla dorosłych, założycielka stowarzyszenia psychologów i pedagogów oraz zespołu prowadzącego zajęcia dodatkowe dla dzieci, prowadzi gabinet psychologiczny

 

Grupa wiekowa: 3–6 lat

Czas trwania: 60 minut

 

Cele ogólne:

 

  • integracja z pozostałymi uczestnikami zajęć,
  • przypomnienie dzieciom znaczenia życzliwych relacji międzyludzkich,
  • zapoznanie dzieci z zasadami szacunku do zwierząt i odpowiedniego opiekowania się nimi,
  • przypomnienie dzieciom podstawowych emocji,
  • umożliwienie ekspresji artystycznej.

 

Cele operacyjne:

 

Dziecko:

  • wita się z grupą rekwizytem,
  • słyszy swoje imię śpiewane w piosence na powitanie,
  • wie, jak wyglądają domowe zwierzęta, co lubią i jakie mają zwyczaje,
  • wie, jakich zachowań nie lubią domowe zwierzęta, a jakie lubią,
  • słyszy wiersz o emocjach i sposobie ich wyrażania,
  • wspólnie tańczy z innymi dziećmi, trzymając się za ręce,
  • nakleja na schemat domu wybrane zdjęcia z gazet.

 

Formy pracy:

 

  • indywidualna,
  • grupowa.

 

Metody:

 

  • słowne: rozmowa, dźwiękonaśladownictwo,
  • ruchowe: wspólny taniec,
  • plastyczne: wyklejanie wybranymi elementami schematu domu.

 

Pomoce dydaktyczne:

 

  • CD Akademia Pana Kleksa (piosenka Psie smuteczki),
  • wiersz Doroty Gellner Zły humorek.

 

Potrzebne materiały i narzędzia: