Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Anonimowa ankieta dla rodziców – system oceniania w szkole,
do której uczęszcza moje dziecko
Szanowni Państwo!
Jako zespół zadaniowy w Szkole ……………………………………… uprzejmie prosimy o wyrażenie opinii na temat funkcjonujących w naszej szkole zasad oceniania. Mamy nadzieję, że uzyskane od Państwa informacje pozwolą nam dokonać szczegółowej analizy zasad i m.in. udzielić odpowiedzi na pytanie, czy spełnił on Państwa oczekiwania. Dzięki uzyskanym odpowiedziom będziemy mogli dokonać zmian w ocenianiu Waszych dzieci. Zapewniamy Państwa o pełnej anonimowości wypowiedzi.
1. Czy zostali Państwo poinformowani o szkolnych zasadach oceniania?
• Tak
• Nie
• Nie pamiętam
2. W jakiej formie uzyskali Państwo powyższą informację? (można wybrać więcej niż jedną odpowiedź)
• Wychowawca poinformował wszystkich na zebraniu z rodzicami
• Wychowawca szczegółowo omówił zasady oceniania
• Wychowawca rozdał wszystkim wydruk zasad oceniania
• Dziecko przekazało mi informacje pisemne
• Żadna z powyższych odpowiedzi
• Nie przekazano mi takich informacji
3. Czy uzyskane informacje na temat wymagań stawianych Państwa dziecku są dla Państwa jasne i zrozumiałe?
• Tak
• Nie
• Niewystarczająco
4. Co według Państwa jest niezrozumiałe? Proszę podać przykład:
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
5. Szkolne zasady oceniania gwarantują w ciągu roku spotkania z wychowawcą klasy i z nauczycielami. Jak często korzystacie Państwo z powyższej możliwości?
• Przychodzę na każde zebranie
• Zazwyczaj uczestniczę w zebraniach
• Przychodzę tylko na zebranie śródroczne
• Kontaktuję się z wychowawcą i nauczycielami indywidualnie
• Inna możliwość (jaka?) …………………………………………………………………
6. Co, Państwa zdaniem, w ostatnim roku szkolnym nauczyciele brali szczególnie pod uwagę przy ocenie pracy ucznia?
• Głównie wiedzę
• Głównie umiejętności
• Postępy
• Wiedzę i umiejętności w równym stopniu
• Wiedzę, umiejętności i postępy w równym stopniu
• Wysiłek wkładany w pracę
• Możliwości uczniów i ich predyspozycje
• Nie mam zdania
7. Kryteria stosowane przy ocenie pracy uczniów Państwa zdaniem: (można zaznaczyć więcej niż jedną możliwość)
• Są niepokojące
• Przyczyniają się do osiągania coraz lepszych wyników
• Motywują uczniów do nauki
• Są na ogół akceptowane przez uczniów
• Są dobrze znane uczniom i rodzicom
• Nie są sprawiedliwe
• Są sprawiedliwe
• Inne skojarzenia …………………………………………………………………………
8. Czy Państwa dziecko zna zasady zawarte w szkolnych zasadach oceniania?
• Tak
• Nie
• Nie jestem zorientowana/zorientowany
9. Czy, Państwa zdaniem, uczeń rozumie, jakie są wobec niego oczekiwania?
• Tak
• Nie
• Nie potrafię ocenić
10. Czy wymagania stawiane uczniom przyczyniają się do lepszej motywacji do nauki?
• Tak
• Nie
• Nie zauważyłam/zauważyłem zmiany
• Nie mam zdania
11. Czy Państwa zdaniem szkolne zasady oceniania pozwalają na właściwy przepływ informacji o postępach Państwa dziecka?
• Zdecydowanie tak
• Raczej tak
• Zdecydowanie nie
• Raczej nie
• Nie mam zdania
12. Jak oceniają Państwo funkcjonujące w szkole zasady oceniania? (można wybrać kilka odpowiedzi)
• Są obiektywne i sprawiedliwe
• Są jasne i zrozumiałe
• Przyczyniają się do lepszej motywacji do nauki
• Wzmacniają aktywność uczniów
• Wspomagają uczniów mających trudności w nauce
• Nie są sprawiedliwe
• Nie są zrozumiałe
• Są zbyt ogólne
• Nie motywują do nauki
• Nie wspomagają uczniów mających trudności w nauce
13. Jakich zmian należałoby dokonać w szkolnych zasadach oceniania?
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………