Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Anonimowa ankieta dla nauczycieli – system oceniania w szkole Szanowni Państwo! Jako zespół zadaniowy w Szkole ………………………………………… uprzejmie prosimy o wyrażenie opinii na temat funkcjonujących w naszej szkole zasad oceniania. Mamy nadzieję, że uzyskane od Państwa informacje pozwolą nam dokonać szczegółowej analizy zasad oceniania i m.in. udzielić odpowiedzi na pytanie, czy spełniają one Państwa oczekiwania. Dzięki uzyskanym odpowiedziom będziemy mogli dokonać zmian w ocenianiu uczniów. Ankieta jest anonimowa. 1. Jakie, Pani/Pana zdaniem, są główne cele szkolnych zasad oceniania? • ………………………………………………………………………………………… • ………………………………………………………………………………………… • ………………………………………………………………………………………… • ………………………………………………………………………………………… • ………………………………………………………………………………………… 2. Czy zapoznała/zapoznał Pani/Pan uczniów ze szczegółowymi wymaganiami oceniania? • Tak • Nie 3. Jaki sposób wybrała/wybrał Pani/Pan, aby zapoznać uczniów z ww. wymaganiami? (można wybrać więcej niż jedną możliwość) • Ustnie zapoznałam/zapoznałem uczniów z zasadami na pierwszej lekcji • Wytłumaczyłam/wytłumaczyłem kryteria wymagań, udzieliłam/udzieliłem odpowiedzi na pytania uczniów dotyczące moich wymagań • Każdy uczeń otrzymał pisemne kryteria wymagań do wklejenia w zeszycie i zapoznania z nimi również rodziców • Inny sposób (jaki?) …………………………………………………………………… 4. Jaką formę wybrała/wybrał Pani/Pan, aby zapoznać rodziców z ww. zasadami oceniania? (można wybrać więcej niż jedną możliwość) • Przeczytałam/przeczytałem zasady oceniania na zebraniu z rodzicami • Dokładnie wytłumaczyłam/wytłumaczyłem zasady na zebraniu z rodzicami • Rozdałam/rozdałem rodzicom kartki z ww. zasadami • Inna forma (jaka?) ……………………………………………………………………… 5. Co Pani/Pan brała/brał szczególnie pod uwagę przy ocenie pracy ucznia w ostatnim roku szkolnym? (można wybrać więcej niż jedną możliwość) • Wiedzę • Umiejętności • Pracowitość • Predyspozycje • Postępy • Aktywność • Samodzielność • Wszystkie wymienione 6. Jaki wpływ, Pani/Pana zdaniem, na motywację ucznia do dalszej pracy miała znajomość wymagań i kryteriów oceniania? (można wybrać więcej niż jedną możliwość) • Nie zauważyłam/zauważyłem żadnego wpływu • Uczniowie wiedzieli, czego na pewno muszą się nauczyć, żeby dostać pozytywną ocenę • Uczniowie wiedzieli, jakie należy podjąć działania, by uzyskać najwyższe oceny • Uczniowie kontrolowali, czego jeszcze się nie nauczyli • Uczniowie nie znali ani wymagań, ani kryteriów oceniania 7. W jaki sposób informuje Pani/Pan uczniów o postępach w nauce? • Wpisuję ocenę do dziennika • Wyjaśniam ogólnie uczniowi, za co otrzymał ocenę • Wyjaśniam uczniowi, co już umie, czego jeszcze musi się nauczyć • Informuję ucznia o ocenie, pisząc recenzję pod pracą • Raz w tygodniu odczytuję oceny ucznia podczas indywidualnej rozmowy • Inne sposoby (jakie?) ………………………………………………………………… 8. Jak ocenia Pani/Pan funkcjonujące w naszej szkole zasady oceniania? • Są sprawiedliwe • Nie budzą zastrzeżeń • Wymagają modyfikacji w zakresie …………………………………………………… • Są obiektywne • Inna ocena ……………………………………………………………………………… 9. Czy Pani/Pana zdaniem szkolne zasady oceniania uwzględniają możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? • Tak • Nie • Nie mam zdania 10. Czy dokonywała/dokonywał Pani/Pan modyfikacji metod nauczania ze względu na funkcjonujące w szkole zasady oceniania? Na czym polegała ta modyfikacja? • Tak • Nie • Jeśli tak, proszę podać przykłady: ………………………………………………………