Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Anonimowa ankieta dla nauczycieli – system oceniania w szkole
Szanowni Państwo!
Jako zespół zadaniowy w Szkole ………………………………………… uprzejmie prosimy o wyrażenie opinii na temat funkcjonujących w naszej szkole zasad oceniania. Mamy nadzieję, że uzyskane od Państwa informacje pozwolą nam dokonać szczegółowej analizy zasad oceniania i m.in. udzielić odpowiedzi na pytanie, czy spełniają one Państwa oczekiwania. Dzięki uzyskanym odpowiedziom będziemy mogli dokonać zmian w ocenianiu uczniów. Ankieta jest anonimowa.
1. Jakie, Pani/Pana zdaniem, są główne cele szkolnych zasad oceniania?
• …………………………………………………………………………………………
• …………………………………………………………………………………………
• …………………………………………………………………………………………
• …………………………………………………………………………………………
• …………………………………………………………………………………………
2. Czy zapoznała/zapoznał Pani/Pan uczniów ze szczegółowymi wymaganiami oceniania?
• Tak
• Nie
3. Jaki sposób wybrała/wybrał Pani/Pan, aby zapoznać uczniów z ww. wymaganiami? (można wybrać więcej niż jedną możliwość)
• Ustnie zapoznałam/zapoznałem uczniów z zasadami na pierwszej lekcji
• Wytłumaczyłam/wytłumaczyłem kryteria wymagań, udzieliłam/udzieliłem odpowiedzi na pytania uczniów dotyczące moich wymagań
• Każdy uczeń otrzymał pisemne kryteria wymagań do wklejenia w zeszycie i zapoznania z nimi również rodziców
• Inny sposób (jaki?) ……………………………………………………………………
4. Jaką formę wybrała/wybrał Pani/Pan, aby zapoznać rodziców z ww. zasadami oceniania? (można wybrać więcej niż jedną możliwość)
• Przeczytałam/przeczytałem zasady oceniania na zebraniu z rodzicami
• Dokładnie wytłumaczyłam/wytłumaczyłem zasady na zebraniu z rodzicami
• Rozdałam/rozdałem rodzicom kartki z ww. zasadami
• Inna forma (jaka?) ………………………………………………………………………
5. Co Pani/Pan brała/brał szczególnie pod uwagę przy ocenie pracy ucznia w ostatnim roku szkolnym? (można wybrać więcej niż jedną możliwość)
• Wiedzę
• Umiejętności
• Pracowitość
• Predyspozycje
• Postępy
• Aktywność
• Samodzielność
• Wszystkie wymienione
6. Jaki wpływ, Pani/Pana zdaniem, na motywację ucznia do dalszej pracy miała znajomość wymagań i kryteriów oceniania? (można wybrać więcej niż jedną możliwość)
• Nie zauważyłam/zauważyłem żadnego wpływu
• Uczniowie wiedzieli, czego na pewno muszą się nauczyć, żeby dostać pozytywną ocenę
• Uczniowie wiedzieli, jakie należy podjąć działania, by uzyskać najwyższe oceny
• Uczniowie kontrolowali, czego jeszcze się nie nauczyli
• Uczniowie nie znali ani wymagań, ani kryteriów oceniania
7. W jaki sposób informuje Pani/Pan uczniów o postępach w nauce?
• Wpisuję ocenę do dziennika
• Wyjaśniam ogólnie uczniowi, za co otrzymał ocenę
• Wyjaśniam uczniowi, co już umie, czego jeszcze musi się nauczyć
• Informuję ucznia o ocenie, pisząc recenzję pod pracą
• Raz w tygodniu odczytuję oceny ucznia podczas indywidualnej rozmowy
• Inne sposoby (jakie?) …………………………………………………………………
8. Jak ocenia Pani/Pan funkcjonujące w naszej szkole zasady oceniania?
• Są sprawiedliwe
• Nie budzą zastrzeżeń
• Wymagają modyfikacji w zakresie ……………………………………………………
• Są obiektywne
• Inna ocena ………………………………………………………………………………
9. Czy Pani/Pana zdaniem szkolne zasady oceniania uwzględniają możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
• Tak
• Nie
• Nie mam zdania
10. Czy dokonywała/dokonywał Pani/Pan modyfikacji metod nauczania ze względu na funkcjonujące w szkole zasady oceniania? Na czym polegała ta modyfikacja?
• Tak
• Nie
• Jeśli tak, proszę podać przykłady: ………………………………………………………