Czyje uszy wystają z zielonej trawy? – scenariusz zajęć wiosenno-wielkanocnych dla przedszkolaków
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog i arteterapeuta, projektuje i realizuje warsztaty ogólnorozwojowe i twórcze dla dzieci oraz spotkania na temat rozwoju dziecka i rodziny dla dorosłych, założycielka stowarzyszenia psychologów i pedagogów oraz zespołu prowadzącego zajęcia dodatkowe dla dzieci, prowadzi gabinet psychologiczny
Grupa wiekowa: 3–6 lat
Czas trwania: 60 minut
Cele ogólne:
- kształtowanie orientacji kalendarzowej i znajomości świąt,
- zapoznanie z polskimi tradycjami i zwyczajami wielkanocnymi,
- kształtowanie wiedzy o polskich symbolach świątecznych,
- przekazywanie wiedzy na temat świątecznych produktów,
- ekspresja artystyczna,
- stymulacja twórczego myślenia.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wie, kiedy jest obchodzona Wielkanoc,
- dowiaduje się, jakie zwierzęta i produkty są symbolem Wielkanocy,
- potrafi z dwóch kolorów – niebieskiego i żółtego – zrobić jeden: zielony,
- nakleja kształt doniczki na kartkę papieru,
- maluje źdźbła trawy,
- rysuje kształt gałęzi i wykleja na niej kolorowe bazie,
- odgaduje, co schowało się pod chustą i jakie zwierzę skryło się w trawie,
- odnajduje pocztówki z motywami wielkanocnymi.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- słowne: rozmowa, zagadki, recytacja wiersza,
- twórcze: zagadki,
- plastyczne: malowanie z mieszaniem kolorów, wyklejanie, rysowanie.
Potrzebne materiały i narzędzia:


