Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

 

Czyje uszy wystają z zielonej trawy? – scenariusz zajęć wiosenno-wielkanocnych dla przedszkolaków

 

Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog i arteterapeuta, projektuje i realizuje warsztaty ogólnorozwojowe i twórcze dla dzieci oraz spotkania na temat rozwoju dziecka i rodziny dla dorosłych, założycielka stowarzyszenia psychologów i pedagogów oraz zespołu prowadzącego zajęcia dodatkowe dla dzieci, prowadzi gabinet psychologiczny

 

Grupa wiekowa: 3–6 lat

Czas trwania: 60 minut

 

Cele ogólne:

 

  • kształtowanie orientacji kalendarzowej i znajomości świąt,
  • zapoznanie z polskimi tradycjami i zwyczajami wielkanocnymi,
  • kształtowanie wiedzy o polskich symbolach świątecznych,
  • przekazywanie wiedzy na temat świątecznych produktów,
  • ekspresja artystyczna,
  • stymulacja twórczego myślenia.

 

Cele operacyjne:

 

Dziecko:

  • wie, kiedy jest obchodzona Wielkanoc,
  • dowiaduje się, jakie zwierzęta i produkty są symbolem Wielkanocy,
  • potrafi z dwóch kolorów – niebieskiego i żółtego – zrobić jeden: zielony,
  • nakleja kształt doniczki na kartkę papieru,
  • maluje źdźbła trawy,
  • rysuje kształt gałęzi i wykleja na niej kolorowe bazie,
  • odgaduje, co schowało się pod chustą i jakie zwierzę skryło się w trawie,
  • odnajduje pocztówki z motywami wielkanocnymi.

 

Formy pracy:

 

  • indywidualna,
  • grupowa.

 

Metody:

 

  • słowne: rozmowa, zagadki, recytacja wiersza,
  • twórcze: zagadki,
  • plastyczne: malowanie z mieszaniem kolorów, wyklejanie, rysowanie.

 

Potrzebne materiały i narzędzia: