Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Zadania konkursowe

Opracował: Tomasz Majchrzak

Imię i nazwisko ucznia ....................................
Klasa .............

Drogi Uczniu!

Witam Cię bardzo serdecznie i zapraszam do odbycia podróży po kontynencie azjatyckim. Poniżej masz zestaw 20 zadań (otwartych i zamkniętych) dotyczących największego kontynentu na Ziemi. Polecenia czytaj bardzo dokładnie i uważnie, a okażą się one łatwe i przyjemne. Jeżeli któreś z zadań sprawi Ci kłopot, przejdź do następnego. Kiedy będziesz miał czas – powrócisz do tego zadania. Pisz czytelnie i starannie. Czas na rozwiązanie zadań – 90 minut.

Powodzenia!

  1. Spośród podanych kontynentów podkreśl ten, który jest największy na kuli ziemskiej. (0 – 1 pkt)
    • Europa
    • Australia
    • Azja
    • Antarktyda
  2. Poniżej w ramce masz wypisane obiekty geograficzne, które znajdują się w Azji. Nazwy te, wpisz w odpowiednie rubryki tabelki. (0 – 3 pkt)

Arabski, Aralskie, Bajkał, Ganges, Himalaje,  Huang He, Indyjski, Kaukaz

Góry

Jeziora

Półwyspy

Rzeki

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Na poniższym fragmencie mapy świata, zakreskuj w dowolny sposób kontynent, który zaznaczyłeś w zadaniu 1. (0 – 1 pkt)

Źródło: Kaiser Witold, Geografia dla klasy 8. Zeszyt ćwiczeń. WSiP, Warszawa 1994.

  1. Do podanych państw dopisz ich stolice. Wykorzystaj nazwy stolic, które są podane w poniższej ramce. Pamiętaj, że nie wszystkie pasują do podanych krajów. (0 – 3 pkt)
    • Chiny - .........................................
    • Indie - ..........................................
    • Japonia - ......................................

Bagdad, Delhi, Pekin, Seul, Tokio

  1. Na podstawie poniższej tabelki wykonaj polecenia.

LUDNOŚĆ I POWIERZCHNIA WYBRANYCH PAŃSTW AZJATYCKICH

państwo

ludność w tys.

powierzchnia w tys.

gęstość zaludnienia

Arabia Saudyjska
Chiny
Indie
Indonezja
Japonia

21 701
1 294 377
1 033 000
217 534
127 538

2 149,7
9 597,0
3 287,3
1 904,6
377,8

10 os/ km2
135
314
114
338

Źródło: Świat w liczbach 2004/2005, WSiP, Warszawa 2004.

A.