Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Ścieżka edukacyjna "Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy"

Opracowała: Alina Duda


Zakres treści

  1. Kształtowanie umiejętności:
  • czytania i orientowania mapy w terenie,
  • posługiwania się prostymi kluczami i atlasami przy oznaczaniu pospolitych roślin i zwierząt,
  • dostrzegania zagrożeń środowiska spowodowanych działalnością człowieka.
  1. Cele w kategoriach: uczeń zna, wie, rozumie, potrafi
    Wiadomości:
  • podać nazwy pospolitych gatunków roślin i zwierząt,
  • wymienić kierunki główne i pośrednie,
  • określić budowę i działanie prostych przyrządów pomiarowych.

Umiejętności:

  • posługiwać się prostymi przyrządami pomiarowymi: termometr, kompas, taśma miernicza,
  • posługiwać się mapą i orientować ją w terenie,
  • posługiwać się atlasami i prostymi kluczami do oznaczania roślin i zwierząt,
  • rozpoznawać pospolite gatunki drzew i krzewów,
  • wykonać proste obliczenia matematyczne.

Postaw:

  • uczeń dostrzega:
  • piękno najbliższej okolicy,
  • skutki działalności człowieka,
  • własną rolę w ochronie środowiska,
  • potrzebę ochrony środowiska,
  • uczeń potrafi:
  • rozwijać zainteresowania przyrodnicze i ekologiczne,
  • doskonalić własną odpowiedzialność za pracę w grupie.

Forma nauczania: zajęcie w terenie.
Forma organizacyjna: praca zespołowa.

  1. Metody:
  • badawcze - eksperyment naturalny, pomiar i obliczania matematyczne,
  • obserwacyjne - obserwacja ekosystemów, okazów roślin i zwierząt.
  1. Środki dydaktyczne:
  • okazy naturalne,