Ścieżka edukacyjna "Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy"
Opracowała: Alina Duda
Zakres treści
- Kształtowanie umiejętności:
- czytania i orientowania mapy w terenie,
- posługiwania się prostymi kluczami i atlasami przy oznaczaniu pospolitych roślin i zwierząt,
- dostrzegania zagrożeń środowiska spowodowanych działalnością człowieka.
- Cele w kategoriach: uczeń zna, wie, rozumie, potrafi
Wiadomości:
- podać nazwy pospolitych gatunków roślin i zwierząt,
- wymienić kierunki główne i pośrednie,
- określić budowę i działanie prostych przyrządów pomiarowych.
Umiejętności:
- posługiwać się prostymi przyrządami pomiarowymi: termometr, kompas, taśma miernicza,
- posługiwać się mapą i orientować ją w terenie,
- posługiwać się atlasami i prostymi kluczami do oznaczania roślin i zwierząt,
- rozpoznawać pospolite gatunki drzew i krzewów,
- wykonać proste obliczenia matematyczne.
Postaw:
- uczeń dostrzega:
- piękno najbliższej okolicy,
- skutki działalności człowieka,
- własną rolę w ochronie środowiska,
- potrzebę ochrony środowiska,
- uczeń potrafi:
- rozwijać zainteresowania przyrodnicze i ekologiczne,
- doskonalić własną odpowiedzialność za pracę w grupie.
Forma nauczania: zajęcie w terenie.
Forma organizacyjna: praca zespołowa.
- Metody:
- badawcze - eksperyment naturalny, pomiar i obliczania matematyczne,
- obserwacyjne - obserwacja ekosystemów, okazów roślin i zwierząt.
- Środki dydaktyczne:
- okazy naturalne,