Program koła redakcyjnego dla klas I-III szkoły podstawowej
Wstęp
Powstanie gazetki wiążę z metodą swobodnego tekstu na zajęciach polonistycznych w klasach II i III, metodą swobodnej ekspresji na zajęciach plastyki, recenzowaniem prezentacji wybranych książek przez uczniów klasy III w ramach Koła czytelniczego „Chętnie czytam”. Sądzę, że uczestnictwo w zajęciach koła redakcyjnego może być wyrazem zainteresowania uczniów życiem szkoły, światem przyrody i kultury, a także własnym samokształceniem, stanowić przejaw radości życia, aktywności i humoru uczniów obu klas.
Program daje okazję do eksperymentowania niektórymi technikami pedagogiki freinetowskiej: swobodnym tekstem, nawiązaniem korespondencji z innymi szkołami, wymianą listów (wzbogaconych zdjęciami, rysunkami komputerowymi i innymi), gromadzeniem materiałów w postaci albumów tematycznych.
Cele:
- integracja uczniów klas II–III,
- nawiązanie korespondencji z uczniami innych szkół,
- naturalne wdrażanie uczniów do aktywnego zdobywania wiedzy i jej porządkowania,
- kształtowanie umiejętności redagowania tekstów.
Treści programu:
Gazetka będzie wydawana raz w miesiącu, a jej nazwa wybrana zostanie w drodze głosowania. Będzie posiadała następujące rozdziały:
- Nasze wprawki pisarskie i poetyckie
- To nie bohomazy
- Umiem i rozumiem
- W świecie przyrody
- Humor


