Przykłady zabaw ruchowych
Poniżej opisane zabawy mają na celu:
- doskonalenie orientacji przestrzennej,
- integrowanie grupy,
- doskonalenie komunikacji czuciowej, wizualnej,
- rozwijanie wyobraźni,
- doskonalenie szybkości reagowania na bodźce dźwiękowe,
- rozwijanie ekspresji cielesnej,
- rytmizowanie,
- rozwijanie inwencji ruchowej.
Sąsiad
Cel - integracja grupy, ekspresja cielesna i werbalna;
Liczba osób - parzysta;
Przybory - zbędne;
Teren - sala, klasa, teren otwarty.
Uczestnicy siedzą po turecku, parami, obok siebie na obwodzie koła, twarzą do środka. Odległość między parami - około jednego metra. Zadaniem każdego uczestnika jest przedstawienie swojego partnera. Prowadzący ustala określony czas na dowiedzenie się, jak ma na imię nasz partner, do której klasy chodzi, czym lubi się zajmować itp. (liczba pytań i ich zakres uzależniona od potrzeb). Następnie każdy przedstawia swojego partnera. Dodatkowym "utrudnieniem" wprowadzonym przez prowadzącego może być zadanie: "przedstaw swojego partnera jak komentator sportowy" itp. Gdy przedstawią się trzy pary, należy zmienić zadanie.
Szalone wycieraczki
Cel - integracja grupy, rytmizowanie, rozwijanie inwencji ruchowej;
Liczba osób - dowolna;
Przybory - nośnik dźwięku;
Teren - świetlica, sala sportowa lub teren otwarty.


