OPUBLIKOWANO: LISTOPAD 2012
ZAKTUALIZOWANO: LIPIEC 2014
Jak stworzyć indywidualny program wspomagania i korygowania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym?
Opracowała: Elżbieta Bukowiecka-Górny, dyrektor przedszkola, ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli, społeczny kurator sądu rodzinnego i nieletnich
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. z 2012 r. poz. 977 ze zm.),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2013 r. poz. 532).
Rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół nakłada na przedszkola obowiązek przeprowadzania wśród dzieci badania gotowości do nauki w szkole, czyli do dokonania tzw. diagnozy przedszkolnej, co wiąże się z przygotowaniem indywidualnych programów wspomagania i korygowania rozwoju. Programy te opracowuje się dla dzieci pięcio- i sześcioletnich, które odbywają roczne przygotowanie przedszkolne i podczas pierwszego badania gotowości szkolnej osiągnęły wyniki wskazujące na potrzebę zorganizowania indywidualnego wsparcia.
Rozporządzenie w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach nakłada na publiczne przedszkola obowiązek organizowania i udzielania


