Dyniowy Bal – scenariusz zajęć z okazji Halloween dla przedszkolaków
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog i arteterapeuta, projektuje i realizuje warsztaty ogólnorozwojowe i twórcze dla dzieci oraz spotkania na temat rozwoju dziecka i rodziny dla dorosłych, założycielka stowarzyszenia psychologów i pedagogów oraz zespołu prowadzącego zajęcia dodatkowe dla dzieci, prowadzi gabinet psychologiczny
Grupa wiekowa: 3–6-latki
Czas trwania: 60 minut
Cele ogólne:
- integracja dzieci ze środowiskiem przedszkolnym oraz grupą przedszkolną,
- zapoznanie z symbolami i zwyczajami Halloween,
- tworzenie przyjaznej atmosfery wspólnej zabawy (tradycja balików),
- rozwijanie sprawności ruchowej w zabawach z muzyką,
- ekspresja artystyczna.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wita się z grupą piosenką na powitanie,
- słyszy swoje imię w piosence na powitanie zapraszającej do zabawy,
- tańczy wspólnie z dziećmi, pokazując wybrane gesty,
- tańczy z samodzielnie wykonanym rekwizytem,
- uczestniczy w ruchowych zabawach grupowych – smoczy korowód,
- zna symbole Halloween – dynia, nietoperz, kosz ze smakołykami,
- ozdabia kartę pracy – dynia,
- wykonuje postać duszka (talerzyki, kartki papieru),
- wykonuje dynię z balonu lub dynię witrażową.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- słowne: rozmowa, zagadka, wierszyk,
- ruchowe: taniec z piosenką, taniec z rekwizytem, zabawa grupowa,
- plastyczne: ozdabianie ciastoliną, kolorowanie balonu, robienie witrażu, wyklejanie.
Pomoce dydaktyczne: