Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

OPUBLIKOWANO: WRZESIEŃ 2012


Scenariusz uroczystości – pasowanie na ucznia klasy I (gimnazjum)


Opracowała: Agnieszka Sakowicz


Część oficjalna


Uroczystość prowadzi konferansjer-uczeń – najlepiej z III klasy (U).


U: Szanowna Dyrekcjo, drodzy Nauczyciele i Rodzice, mili goście, kochani Koledzy i Koleżanki! Mam zaszczyt powitać Was na tradycyjnej uroczystości Pasowania na Gimnazjalistę. To szczególny moment.


Bycie uczniem naszej szkoły zobowiązuje. Ale nie tylko do nauki – przede wszystkim do bycia dobrym człowiekiem. Dlatego każda pierwsza klasa wybiera jedną wartość, która staje się jej kierunkowskazem nie tylko na następne trzy lata. Zacznijmy więc!


Baczność!

Sztandar Szkoły … wprowadzić! (marsz wygrywany na bębnach)

Do hymnu! (podkład muzyczny)

Po hymnie! (spocznij)

Proszę Panią Dyrektor/Pana Dyrektora o zabranie głosu.

Dziękuję Pani Dyrektor/Panu Dyrektorowi za miłe słowa. Zapraszam teraz przedstawiciela Rady Rodziców.

Dziękuję Pani/Panu …………………………………………. Proszę teraz o zabranie głosu Przewodniczącą/Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego.


Zapraszam teraz przedstawicieli wszystkich klas na scenę i proszę o zaprezentowanie swojego motta (każda klasa przygotowuje plakat, motto i krótkie uzasadnienie wybranej wartości).


U: Baczność! Do przysięgi! (jeżeli szkoła nie ma swojej tradycyjnej przysięgi – poniżej propozycja; przysięga wypowiadana jest po fragmencie przez konferansjera, a następnie przez wszystkich uczniów; warto zachęcić uczniów najstarszej klasy do przygotowania dla swoich następców np. dekalogu rad na wesoło – klasa A – klasie A itd.)


Ja, uczeń ………………………, uroczyście przyrzekam:


  1. Godnie reprezentować szkołę.
  2. Szanować wszystkich tworzących szkolną społeczność, bez względu na pochodzenie, wyznanie oraz pozycję społeczną.
  3. Wytrwale zdobywać wiedzę.
  4. Mądrze korzystać z doświadczenia starszych.
  5. Kierować się wartościami, takimi jak: szczerość, prawda, przyjaźń, mądrość, odwaga.
  6. Wychodzić naprzeciw osobom, które będą potrzebować mojej pomocy.
  7. Pamiętać, że ja też mam wpływ na atmosferę w szkole, więc traktuję innych tak, jak ja chcę, aby mnie traktowano.
  8. Sprzeciwiać się wszelkim formom przemocy.


(Choć to czasochłonne, warto, by każdy uczeń został mianowany przez dyrektora. Na pamiątkę powinien otrzymać pamiątkowy dyplom).


Kiedy wszyscy zostaną mianowani:


U: Baczność! Sztandar Szkoły … wyprowadzić! (marsz wygrywany na bębnach)

Spocznij.