Olimpiada Przedszkolaka – scenariusz zajęć z okazji rozpoczęcia roku szkolnego w przedszkolu – wersja plenerowa
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy i pedagog. Ukończyła Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, specjalizacja: psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. Związana z grupą edukacyjną Ideownia
Osoby uczestniczące: dzieci i rodzice
Czas trwania spotkania: 60 minut
Cele ogólne:
- budowanie przynależności do grupy przedszkolnej,
- przypomnienie zabaw przedszkolnych,
- oswojenie dzieci z przestrzenią przedszkola – ogrodu, tarasu przedszkolnego,
- integracja grupy,
- budowanie pozytywnej atmosfery w gronie rodziców,
- integracja rodziców z dziećmi.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- czuje się częścią grupy przedszkolnej,
- przypomina sobie różne rodzaje zabaw: ruchowe, na koncentrację uwagi, plastyczne, zespołowe,
- bawiąc się w ogrodzie/na tarasie przedszkolnym, przypomina sobie jego wygląd,
- na nowo integruje się z rówieśnikami,
- czuje się swobodnie, mogąc się bawić razem z rodzicami.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa (w małych grupach).
Metody:
- słowne: śpiew,
- ruchowe: taniec, zabawy ruchowe,
- plastyczne: rysowanie, kolorowanie.


