Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
(pieczątka placówki) (miejscowość i data)
Opiekun praktykanta
(imię i nazwisko, wykształcenie i staż pracy)
Charakterystyka i ocena pracy studenta podczas praktyki przedszkolnej
Nazwisko i imię praktykanta
Rok studiów Termin praktyki
1. Postawa pedagogiczna:
Kryteria oceny Ocena Uzasadnienie oceny
Sposoby realizacji obowiązków (zdyscyplinowanie, punktualność, obowiązkowość, rzetelność, aktywność, zapał do pracy, operatywność, stopień samodzielności itp.)
Udział w pracy społecznej i aktywność w całokształcie pracy przedszkola
Podnoszenie kwalifikacji w zakresie wiedzy i doskonalenia warsztatu pracy (korzystanie z literatury i wskazówek nauczyciela)
Umiejętność współżycia w zespole nauczycielskim, sposób bycia, kultura zachowania
Umiejętność nawiązania kontaktu z dziećmi
Usposobienie (pogodny, życzliwy, energiczny, wymagający, zdecydowany itp.)
Wygląd zewnętrzny (postawa, głos, ubiór)
Skala ocen: bdb, db, dst, ndst.
2. Umiejętności dydaktyczno-wychowawcze:
Kryteria oceny Ocena Braki w przygotowaniu studenta
Sposób przygotowania prowadzonych zajęć (przygotowanie własne i warunków do pracy)
Umiejętności organizacyjne:
• rozpoczęcie i zakończenie lekcji, organizacja pracy w grupach, aktywizacja dzieci,
• wykorzystanie pomocy dydaktycznych,
• zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom
Umiejętności metodyczne:
• stosowanie terminologii, objaśnień,
• egzekwowanie poprawności wykonywania poleceń, eliminowanie błędów,
• gospodarowanie zasobem sił dzieci
• płynność i zwartość prowadzonych lekcji
Umiejętności wychowawcze:
• utrzymanie dyscypliny, panowanie nad zespołem,
• umiejętność aktywizowania dzieci, zainteresowania tematem zajęć,
• stosowanie nagród i kar, konsekwencja postępowania
Osiągane wyniki w pracy:
• realizacja zadań dydaktycznych,
• osiągnięcia wychowawcze
Ogólna charakterystyka studenta jako przyszłego nauczyciela
Ogólna ocena za praktykę
(podpis opiekuna praktykanta) (podpis dyrektora przedszkola)