Zmiana etapu kształcenia - przejście z klasy III do IV szkoły podstawowej
Opracowała: Dorota Zinkiewicz, psycholog w szkole podstawowej i poradni psychologiczno-pedagogicznej
Przejście z klasy III do IV szkoły podstawowej
Edukacja szkolna powinna być dostosowana do określonego rozwoju dziecka. Był to jeden z głównych argumentów za wprowadzeniem nowego ustroju szkolnego, w którym szkoła podstawowa objęła dwa etapy: A. etap I czyli kształcenie zintegrowane w klasie I-III,
B. etap II - kształcenie blokowe w klasie IV-VI.
Drugi etap edukacyjny to według psychologii rozwojowej (M. Przetacznikowej) początek okresu „wzrastania z dziecięctwa ku młodzieńczym cechom”. Następuje czas intensywnych przemian we wszystkich sferach osobowościowych, zwłaszcza w sferze moralnej, intelektualnej, uczuciowej.
W II etapie edukacyjnym, w wieku od 10-12 lat, ucznia cechuje:


