Mydło wszystko umyje – scenariusz zajęć na temat higieny
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, trener Grupy Edukacyjnej Ideownia
Grupa wiekowa: 5–6-latki
Czas trwania: 60 minut
Cele ogólne:
- przekazanie podstawowych zasad higieny w zakresie czystości rąk,
- budowanie kultury dbania o czystość własnego ciała,
- budowanie świadomości planu dnia przedszkolnego oraz aspektów higieny w tym kontekście,
- stymulacja zmysłów w zabawie z wodą,
- ekspresja artystyczna na nietypowym materiale plastycznym.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- wie, kiedy i dlaczego powinno myć dłonie,
- ocenia mycie dłoni jako przyjemne i potrzebne,
- wie, co robi w przedszkolu i kiedy w przedszkolu powinno umyć dłonie,
- poznaje, jak wygląda i jak się pieni mydło w kostce oraz mydło w płynie,
- potrafi dotykiem rozpoznać mydło w kostce i mydło w płynie,
- ozdabia papierowy ręcznik kolorowymi farbami i pieczątkami z ziemniaków.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- słowne: rozmowa, zagadka,
- ruchowe: taniec z rekwizytem,
- plastyczne: naklejanie, kolorowanie, pieczątki z ziemniaków i farba.
Pomoce dydaktyczne: