Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Umiem lepiej niż rodzice chodzić pieszo przez ulicę

Lidia Wojtas

Dla grupy czterolatków.

Temat: Umiem lepiej niż rodzice chodzić pieszo przez ulicę.

Cele główne:

  • rozumienie konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego dla pieszych,
  • poznanie w zabawach zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię, reagowanie na umowne znaki,
  • wzbogacenie wiedzy na temat znaków drogowych regulujących ruch uliczny,
  • kulturalne i bezpieczne zachowanie się wobec innych uczestników ruchu drogowego (pojazdy),
  • rozwijanie spostrzegawczości i sprawności manualnej.

Cele operacyjne:
Dziecko:

  • potrafi uważnie słuchać utworów literackich,
  • umie wypowiadać się na podany temat,
  • wie, co oznaczają kolory sygnalizatora świetlnego,
  • zna charakterystyczne cechy znaków drogowych,
  • potrafi nazwać figury geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat,
  • umie liczyć w zakresie liczby 4,
  • potrafi rozpoznać swoje imię,
  • potrafi poskładać pocięty obrazek w całość,
  • zna słowa piosenki,
  • rozumie zasady przestrzegania bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych,
  • potrafi rytmicznie poruszać się do muzyki,
  • potrafi skupić uwagę na zadaniu,
  • umie reagować na sygnał dźwiękowy i słowny.

Metody: słowna, muzyczno-ruchowa, plastyczna, praktycznych działań (swobodne udzielanie odpowiedzi na stawiane pytania; dowolny wybór miejsca działania na dywanie; indywidualne tempo pracy; łączenie się w pary według wyboru dzieci).

Pomoce:

  • tekst Raz na jezdnię wlazła gapa… (fragment piosenki Uliczne sygnały),
  • wiersz Idą dzieci do przedszkola,
  • makieta ulicy,
  • pacynka,
  • sygnalizator świetlny,
  • wybrane znaki drogowe,