Jak Piotruś i wiosenny wiatr obiegli cały świat - malowanie farbą plakatową na sztalugach ilustracji do wiersza inspirowane muzyką
Anna Kluska
Scenariusz zajęć dla dzieci 5-, 6-letnich.
Cele:
Dziecko:
- rozwija oryginalne myślenie, wyobraźnię i fantazję
- rozwija twórczą inwencję słowną i plastyczną przez ilustrowanie własnych myśli i ich interpretację
- doskonali wrażliwość słuchową i umiejętność odbierania muzyki i przeżywania utworu literackiego
- rozumie pojęcie symbolu, podejmuje próbę jego interpretowania.
Przebieg:
- Podczas naszego pobytu w łazience, w klasie pojawił się niespodziewany gość i zostawił jakieś tajemnicze koperty. Nie wiem, kto to był? Może ktoś z Was coś zauważył?
W takim razie może w kopertach znajdziemy jakieś informacje dla siebie? Nie możemy otworzyć ich wszystkich naraz. Co proponujecie - jaka będzie kolejność? Czym różnią się koperty? (liczbą kulek) Spróbujcie ułożyć te koperty w kolejności od najmniejszej do największej liczby kulek.
Otwórzmy kopertę z 1 kulką (znajduje się w niej I część opowiadania):
Ludwik Jerzy Kern "Piotruś i powietrze"


