Wiosenne instrumenty - zajęcia z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana
Danuta Gaida, nauczyciel Gminnego Przedszkola w Tworogu
Scenariusz wiosennych warsztatów muzycznych z udziałem rodziców i dzieci 5-, 6-letnich.
Temat: Wiosenne instrumenty - zajęcia z wykorzystaniem metody Rudolfa Labana.
Metoda: aktywizująca, rozwijająca inwencję twórczą u dzieci, wykorzystanie metody Rudolfa Labana.
Formy: zabawa integracyjna, zabawa rytmiczna.
Cele ogólne:
- organizowanie działań mobilizujących do uważnego słuchania
- kształcenie umiejętności reagowania na zmiany rytmiczne.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- potrafi odtworzyć podany rytm.
- rozpoznaje melodie poznanych piosenek.
Pomoce:
- balony
- bębenek
- grzechotka
- przykładowe podkłady muzyczne: taniec ludowy "Nie chcę cię znać", F. Schubert "Serenada", "Feel the beat", "Waltzing Matilda", "Kołysanka Półnutki" (muzyka B. Kolago sł. D. Gellner).
Przebieg:
- Zabawa integracyjna "Nie chcę cię znać"